هشدار نمایندگان پارلمان آلمان نسبت به گسترش اسلام‌هراسی
کد خبر: 2628750
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

هشدار نمایندگان پارلمان آلمان نسبت به گسترش اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل: نمایندگان حزب سبز آلمان نسبت به افزایش خطر اسلام‌هراسی در این کشور اروپایی هشدار داده و اعلام کردند که تندروهای آلمانی اهمیت نقش مهاجران مسلمان را در اقتصاد آلمان نادیده می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Anadolu Agency»، ازجان موتلو، نماینده حزب سبز در پارلمان آلمان در برلین اعلام کرد: اسلام‌‌هراسی مشکل بزرگی برای کشور آلمان است.
وی با بیان اینکه امروز اسلام‌هراسی در آلمان به اوج رسیده و در اروپا نیز گسترده شده است، نسبت به عملکرد ضعیف رسانه‌های این کشور در هشداردادن به مردم در مورد این مسئله اعتراض کرد.
در طول هفته‌های گذشته گروهی موسوم به «اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب» اقدام به راه‌اندازی تظاهرات‌های متعدد علیه مسلمانان و مهاجران کرده است.
با وجود هشدار صدراعظم آلمان و مقامات این کشور نسبت به حمایت راست‌های افراطی از این گروه و اهداف سیاسی آن‌ها، حدود 18 هزارنفر به این گروه پیوسته‌اند.
در نتیجه این تحرکات موج جدیدی از اسلام‌هراسی در این کشور به راه افتاده به طوری که مسلمانان و مساجد مرتباً هدف حملات افراد ناشناس قرار می‌گیرند.
موتلو با ابراز نگرانی از این روند، عنوان کرد: باید توجه بیشتری به آموزش کودکان خود کنیم تا بتوانیم اسلام‌هراسی و نژادپرستی را ریشه‌کن کنیم.
گفته می‌شود که کشور آلمان حدود 4 میلیون مسلمان دارد که از این میان 220 هزار نفر در شهر برلین سکونت دارند.
مخالفت و دشمنی با حضور مسلمانان در آلمان به تازگی شدت یافته است و بحث‌های زیادی در مورد مهاجرت مسلمانان به این کشور وجود دارد.
تحقیقات اخیر دانشگاه مونستر حاکی از آن است که آلمان‌ها بیش از همسایگان اروپایی خود، نگرش‌ منفی نسبت به مسلمانان دارند.

captcha