۱۷ دی‌؛ آغاز ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سودان/ محمد نوروزی، نماینده ایران در این رقابت‌ها
کد خبر: 2659985
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

۱۷ دی‌؛ آغاز ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سودان/ محمد نوروزی، نماینده ایران در این رقابت‌ها

گروه بین‌الملل: ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سودان، ۱۷ دی‌ماه سال جاری در شهر «خارطوم»، پایتخت این کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «furqan.sd»، مرحله مقدماتی این مسابقات روزهای 17 و 18 دی‌ماه و مرحله نهایی این رقابت‌ها، 19 تا 22 دی‌ماه برگزار می‌شود.
این مسابقات به همت جمعیت قرآن کریم سودان برگزار می‌شود و از 37 کشور برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آمده است.
محمود نوروزی، نماینده ایران در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سودان است.
از شروط شرکت در این مسابقات این است که هر کشور تنها یک نماینده می‌تواند به مسابقات اعزام کند و متسابق فرم ویژه ثبت‌نام را پر کرده باشد.
شرکت‌کنندگان در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن کریم به همراه تفسیر جزء 25 رقابت می‌کنند که محمود نوروزی، حافظ کل قرآن کریم به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور می‌یابد.
نوروزی سال گذشته با کسب مقام سوم مسابقات سراسری قرآن کریم جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد، همچنین نوروزی اوایل امسال با حضور در مسابقات قرآن تونس مقام سوم رشته تلاوت این مسابقات را کسب کرد.
بخش تفسیر این مسابقات بر مبنای کتاب تفسیر شخصی به‌ نام «حسنین مخلوف»(1890 ـ 1990 میلادی) از علمای برجسته الازهر است که در این کتاب کلمات مشکل قرآن را شرح داده و معادل لغات را نوشته است.
سال گذشته «مصطفی دباغ» فرزند استاد «احمد دباغ» در این رقابت‌ها حضور داشت و عنوانی کسب نکرد، همچنین «حسن زرنوشه فراهانی» در سال 91 نماینده کشورمان در مسابقات سودان بود که پنجم شد. در سال 1390 نیز «محمد‌مهدی حق‌گویان» به سودان اعزام شد و مقامی کسب نکرد.

captcha