شناسایی ۱۱ راهبرد و تصویب ۱۴۸ مصوبه برای ارتقای جشنواره امام رضا(ع)
کد خبر: 2699733
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
جعفری عنوان کرد:

شناسایی ۱۱ راهبرد و تصویب ۱۴۸ مصوبه برای ارتقای جشنواره امام رضا(ع)

گروه جامعه: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه کمیته آسیب‌شناسی جشنواره امام رضا بلافاصله پس از مراسم اختتامیه جشنواره دوازدهم آغاز به کار کرد، گفت: پس از آسیب‌شناسی ۱۱ راهبرد برای رفع آسیب‌ها شناسایی و ۱۴۸ مصوبه در این خصوص تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با مسئولان بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) امروز، دوشنبه 22 دی ماه، با حضور سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و خبرنگاران این حوزه در بنیاد امام رضا(ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، صلوات خاصه امام رضا(ع) و نماهنگ «معجزه عشق» که با محوریت امام رضا(ع) تولید شده است پخش شد. در ادامه جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه این سومین سالی است که شورای اطلاع‌رسانی جشنواره امام رضا(ع) با حضور تأثیرگذار اصحاب رسانه تشکیل می‌شود، گفت: با همکاری فعالان رسانه عملکرد جشنواره طی این مدت هر سال بهتر از سال قبل بوده است.

شناسایی 11 راهبرد و تصویب 148 مصوبه برای رفع آسیب‌ها
وی با اعلام این مطلب که بعد از مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) بلافاصله کمیته آسیب‌شناسی جشنواره تشکیل شد، گفت: پس از آسیب‌شناسی 11 راهبرد برای رفع آسیب‌ها شناسایی شد. سپس در کمیته برنامه‌ریزی با حضور 85 عضو این کمیته 11 راهبرد به 148 مصوبه تبدیل شد تا در طول سال برای کیفیت بخشیدن به جشنواره اجرا شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه عنوان کرد: فعلاً در بعد کمی به اندازه کافی رشد کرده‌ایم و از این پس تلاش‌ها بر افزایش بُعد کیفی جشنواره متمرکز خواهد بود.

تقویت بخش علمی و هنری جشنواره امام رضا(ع)
وی در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته برای جشنواره امام رضا(ع) پرداخت و گفت: اساس جشنواره در دو حوزه تقویت شده است. حوزه اول بخش علمی جشنواره که باید به لحاظ علمی این جشنواره را متفاوت از سایر جشنواره‌ها برگزار کنیم. در این حوزه تلاش شد دانشگا‌ه‌ها و حوزه‌های علمیه با جشنواره همراه و در این بخش فعال شوند که هم در تولید آثار و هم در ایفای نقش توسط دانشجویان و معطوف شدن توجه دانشجویان به این جشنواره موفق بوده‌ایم.

جعفری توجه به حوزه هنر و استفاده از قالب‌های هنری برای ارتقای فرهنگ رضوی را دیگر جنبه جشنواره اعلام کرده که تقویت شده است و گفت: قالب هنر یک راه میان‌بر برای رسیدن به اهداف بنیاد امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ رضوی است.

وی ادامه داد: در سال جاری با هدف برنامه‌ریزی دقیق‌تر و داشتن زمان کافی برای تولید آثار به ویژه آثار هنری فراخوان جشنواره زودتر یعنی دو ماه بعد از اختتامیه جشنواره دوازدهم اعلام شد.

جعفری در خصوص فعالیت بخش مجازی جشنواره هم گفت: تلاش شد فضای مجازی جشنواره گسترش داده شود، چرا که معتقدیم فضای مجازی در حوزه ترویج آموزه‌های مورد نظر فرهنگی نقش به‌سزایی دارد. بر همین اساس 31 زیرپورتال در پایگاه‌های جشنواره در 31 استان کشور طراحی شد تا استان‌ها بتوانند مستقیماً محتواگذاری کنند.

وی همچنین عنوان کرد: دبیرخانه‌های دائمی جشنواره در استان‌ها نیز به صورت تعریف شده ایجاد شد تا پاسخ‌گوی مردم باشند و امکان تسریع کار در حوزه مخاطبان به وجود بیاید.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از شناسایی 500 نفر در حوزه داوری و استقرار گروه‌‌های داوری و هیئت‌های علمی جشنواره سیزدهم نیز خبر داد.

برگزاری منظومه‌‌ای از نشست‌های سبک‌زندگی رضوی در استان‌ها
وی در بخش دیگری از سخنانش به رخدادهای خوبی که در حال جریان است نیز اشاره و اظهار کرد: هفته‌های فرهنگ رضوی کماکان در حال برگزاری است تا در طول سال تولیدات جشنواره در شهرهای مختلف کشور عرضه شود و منظومه‌‌ای از نشست‌های سبک‌زندگی رضوی نیز در سطح استان‌ها آغاز خواهد شد.

جعفری تقویت بخش مردمی جشنواره را از رویکردهای بنیاد برشمرد و گفت: 17 کارگروه در این حوزه فعال شده است.

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این نشست خبری خبرنگاران پیشنهادهای خود را در خصوص برنامه‌های بنیاد مطرح کردند.

فرهنگ‌سازی پذیرایی از زائران امام رضا(ع) در مسیر پیاده‌روی نهادینه شود
خبرنگار ایکنا با اشاره به استقبال روزافزون مردم ایران و عراق از پیاده‌روی سالروز شهادت امام رضا(ع)، خواستار مشخص شدن مسیر زیارتی پیاد‌ه‌روی امام رضا(ع) شد و پیشنهاد کرد: از مردم ایران برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) دعوت و فرهنگ‌سازی پذیرایی از زائران آن حضرت در مسیر پیاده‌روی نهادینه شود.

همچنین پیشنهاد کرد: احادیث پزشکی امام رضا(ع) دسته‌بندی و به صورت موضوعی به عنوان فراخوان جشنواره به پژوهشگران حوزه پزشکی ارائه شود.

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با استقبال از پیشنهادهای ارائه شده، عنوان کرد: برای تعیین مسیر مشخصی برای زائران پیاده امام رضا(ع) تلاش خواهیم کرد.

در این نشست همچنین پیشنهاد شد بین بنیاد امام رضا(ع)، مسئولان کاروان‌های پیاده امام رضا(ع) و گروه‌های مختلف بسیج همکاری‌ صورت بگیرد و در خصوص ضعف بخش مطبوعات جشنواره نیز انتقادهایی مطرح و مقرر شد مورد رسیدگی قرار گیرد.

captcha