محاسبه حق انشعاب رایگان با تعرفه تجاری!/ اتهام؛ دست‌کاری کنتور برق
کد خبر: 2757900
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
بی‌توجهی به بند (ع) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳؛

محاسبه حق انشعاب رایگان با تعرفه تجاری!/ اتهام؛ دست‌کاری کنتور برق

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طبق بند ع، تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کشور، حق انشعاب برق، آب و گاز برای حوزه‌های علمیه، دارالقرآن‌ها و... رایگان است در حالی که در عمل به اجرای این قانون بی‌توجهی می‌شود.

مطهر رئوف، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالسماء تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان مشکلی که از سوی اداره برق منطقه آزادی تهران بزرگ برای این مؤسسه پیش آمده است، اظهار کرد: این مؤسسه متهم به دست‌کاری کنتور برق محل موسسه شده است.

وی با بیان رخدادی که طی چند ماه اخیر در ارتباط با برق این مجموعه پیش آمده است، بیان می‌کند: طبق قانون بند ع، تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 کل کشور(هزینه مصرف با رعایت الگوی مصرف(متناسب با مساحت فضاهای اصلی) و حق انشعاب برق، آب و گاز برای حوزه‌های علمیه، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن دینی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی رایگان است) اما در عمل، منطقه برق آزادی، نه تنها طبق این قانون عمل نمی‌کند، بلکه با تعرفه(5-2) که به گفته مأمورین برق، تعرفه تجاری است، برق مؤسسه را محاسبه کرده‌اند.

رئوف با اشاره به اینکه با وجود اینکه این مؤسسه دارای دو مجوز فعالیت از دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، می‌گوید: در مکان قبلی مؤسسه نیز، چند ماهی تعرفه برق به صورت تجاری محاسبه شد اما پس از پیگیری‌های بسیار، با اکراه هزینه برق را با تخفیف محاسبه کردند اما پس از انتقال مؤسسه به مکان جدید مجدداً مشکلات آغاز شد.

به محاسبه برق مؤسسه براساس تعرفه خانگی نیز راضی‌ام

مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور السماء با بیان اینکه حتی خواهانم تا محاسبه قیمت برق براساس تعرفه خانگی باشد و نه به صورت رایگان، عنوان کرد:  مسئولان برق آن منطقه در پاسخ به پیگیری ما و با اشاره به اینکه فعالیت این مؤسسه غیر از مصارف خانگی است، گفتند،‌ تعرفه برق مؤسسه براساس غیر از مصارف خانگی و نه به صورت تجاری محاسبه شده است، هرچند این خلاف گفته مأمور برق هنگام خواندن کنتور بوده است.

رئوف با اشاره به اینکه طبق درخواست اداره برق منطقه نامه از وزارتخانه نیز تهیه شد، افزود: طی بازدید بعدی مأمور برق به بهانه اینکه کنتور دستکاری شده است، آن را به آزمایشگاه بردند و دو هفته بعد، کنتور جدید آوردند و نصب کردند و هنگامی که از مأمور برق پرسیدم کنتور مشکل داشته است یا خیر؟ با پاسخ منفی او روبرو شدم.

وی با تأکید بر اینکه قبض صادره در آذرماه را باتوجه به اینکه مدارک را برای بررسی به اداره برق منطقه داده بودم و پرداخت نکردم تا اصلاح شود، می‌افزاید: قبض برق بعدی نیز به فاصله کمتر از یک ماه در 11 دی‌ماه صادر شد با این جمله که به علت بدهی، قطع فوری برق انجام می‌گیرد.

رئوف با اشاره به مراجعه مجددش به اداره برق منطقه آزادی تهران، می‌گوید: از اداره برق آمدند و وسایل برقی داخل مؤسسه را صورت‌برداری کردند.

دست‌کاری کنتور برق و پرداخت جریمه به صورت شفاهی

وی با تأکید بر اینکه لامپ‌هایی که برای مؤسسه استفاده می‌شود کم مصرف است و از رایانه و فتوکپی نیز استفاده زیادی نمی‌شود و حتی در روز هم به دلیل اینکه خود فضا نورگیر و روشن است، نیازی به استفاده روشنایی نیست، ادامه می‌دهد: پس از دو هفته از نصب کنتور جدید نامه‌ای مبنی بر دست‌کاری کنتور گذشته به مؤسسه فرستاده شد که با مراجعه به اداره برق متوجه شدیم که 500 هزار تومان جریمه بابت این دست‌کاری به مجموعه تعلق گرفته است آن هم به طور شفاهی اعلام شد و نه کتبی.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور السماء با اشاره به اینکه 25 دی‌ماه از اداره برق برای قطع برق آمدند که با کلی جر و بحث و میانجی‌گیری همسایگان، مجدداً نامه اخطاریه زده شد، بیان می‌کند: هنگامی که برای حل و فصل این جریان به واحد بازرسی اداره برق منطقه مراجعه کردم هیچ جواب قانع‌کننده‌ای نگرفتم.

وی با تأکید بر اینکه این مؤسسه به دلیل مصرف کم برق حتی محکوم به دست‌کاری کنتور و جریمه ‌شده‌ است، ادامه می‌دهد: هنگامی که حداقل قبض پرداختی را از آنها خواستم، دو قبض صادر کردند یک قبض خسارت ناشی از استفاده برق غیر مجاز به مبلغ 3 میلیون و 867 هزار ریال و دیگر با تعرفه سایر مصارف(5-2)(5010)تاریخ نصب اولیه کنتور هشتم دی‌ماه، تعداد 17 روز و مبلغ قابل پرداختی یک میلیون و 153 هزار ریال است.

رئوف با بیان اینکه با واحد شکایات، اداره برق استان تهران تماس گرفتیم و جواب درستی به این مجموعه ندادند، می‌گوید: طی تماسی که اداره برق آزادی با مؤسسه قرآن و عترت نور السماء گرفته بود گفتند با شکایتتان کار خود را سخت‌تر کرده‌اید.

وی با اشاره به اینکه با نصب کنتور جدید باید این مؤسسه ماهیانه حدود 200 هزار تومان پول برق پرداخت کند و یا از نعمت داشتن برق محروم باشد، عنوان می‌کند: این در صورتی است که وسایل برقی خاصی در مؤسسه نداریم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مؤسسه با مجوز، نشان‌دهنده عدم تمایل به فعالیت غیر قانونی است، خواستار رسیدگی مسئولان به این امر شد و اظهار می‌کند: فعالیت پر رونق مؤسسات قرآنی در سراسر کشور نیازمند حمایت همه جانبه از این ارگان‌های مردمی است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
صفایی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۱۱:۱۰
1
0
واقعا روا نیست که در کشور اسلامی با مؤسسات قرآنی خلاف قوانینی که برای سهل کردن فعالیت‌هایشان تصویب شده است، برخورد شود
امیدورایم مسئولان پیگیری کنند
1
|
-
|
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۲۲:۴۲
1
0
تصویر نامه دوم اثبات می کنه که باید رایگان حساب می شده
ایثارگر محمود سایش
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۲۳:۰۷
1
0
باسلام.تشکر میکنم از سایت مربوطه که اطلاع رسانی دقیق مینماید.تشکر ویژه میکنم از مدیر محترم موسسه قران وعترت که در خصوص تخلف احدی از پرسنل برق ازادی اطلاع رسانی نموده است وجای تقدیر وتشکر دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۷:۱۹
1
0
باسلام.حراست وزرات نیرو کجا است؟میبایست با پرسنل متخلف اداره برق منطقه ازادی تهران برخورد شدید میشد تا درس عبرتی برای دیگران شود .همچون مشکلی نیز ایثارگر محمود سایش داشته است اما ایشان با توکل به خدا هم شکایت کرد وهم ایستادگی کرد بر علیه ظلم اداره برق منطقه ازادی تهران.دهه فجر را به عموم ملت ایران مخصوصا خانواده محترم شهدا وایثار گران تبریک میگویم وروزی برسد که مردم عزیزمان هیچ دغدغه ای نداشته باشند واز خداوند میخواهم ریشه رانت ورشوه را از سر کارمندان ادارات دولتی ازبیخ وبون قطع ورسوا بشونند افرادی که خیانت به شهدا میکنند..تشکر از عموم مردم که هوشیارانه خود پلیس نظم در دولت میباشند ونمیگذارند کارمندان دولت تخلف کنند ودر صورت تخلف با انها برخورد شدید خواهد شد
captcha