۲ مجلد از تفسیر «همگام با وحی» در انتظار چاپ
کد خبر: 2761045
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
عبدالکریم بهجت‌پور خبر داد:

۲ مجلد از تفسیر «همگام با وحی» در انتظار چاپ

گروه حوزه‌های علمیه: نویسنده تفسیر همگام با وحی با اشاره به چاپ سه جلد از این تفسیر در گذشته، از انتشار 2 جلد دیگر از این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: تاکنون سه جلد از این تفسیر به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: دو جلد دیگر نیز در دست چاپ است و امیدوارم اوایل سال آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد و وارد بازار نشر شود.

بهجت‌پور با بیان اینکه این تفسیر بناست در 15 جلد انتشار یابد، گفت: تاکنون 55 سوره به ترتیب نزول در این مجموعه تفسیر، تفسیر شده است و مابقی آن نیز به تدریج صورت خواهد گرفت.

وی درباره ویژگی‌های این اثر بیان کرد: پرده‌برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن و اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه مفاهیم و ارزش‌های دینی در سراسر آیات قرآن از جمله این ویژگی‌هاست.

بهجت‌پور ادامه داد: بیان پیوستگی منطق مفاهیم و معانی قرآنی، تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی و تحول به فرهنگ الهی و ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه آشنایی با روش حاکم در قرآن از دیگر ویژگی‌های این تفسیر به شمار می‌رود.

captcha