مسئولیت اصلی فرهنگ جامعه به‌دست روحانیت است
کد خبر: 2764413
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰

مسئولیت اصلی فرهنگ جامعه به‌دست روحانیت است

گروه اندیشه: امام جمعه کرمان گفت: مسئولیت اصلی فرهنگ جامعه به‌دست روحانیت است، اما ‌همکاری و همفکری سایر نهادها در این زمینه به تحقق این امر کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان روز گذشته، 5 بهمن در گردهمایی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به‌عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند، اگر‌چه در سال‌های قبل هم به مسئله اقتصاد در نامگذاری سال‌ها تأکید داشته‌اند.
وی افزود: این نامگذاری‌ها تنها یک کار تشریفاتی نیست، بلکه باید به محتوا و مضمون آن جمله که رهبر انتخاب کردند، همه مسئولان ذیربط توجه ویژه داشته باشند.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد: مشکلات امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در دو مسئله اقتصاد و فرهنگ خلاصه می‌شود و رهبری تاکید کردند که همه مسئولان و مردم باید به فکر رفع این دو مسئله اساسی باشند.
وی بیان کرد: به عقیده من اگر فرهنگ به معنای جامع و صحیح کلمه اصلاح شود، مسئله اقتصاد هم درست می‌شود، اکنون در جامعه ما نارسایی‌هایی وجود دارد که مردم را رنج می‌دهد.
امام جمعه کرمان گفت: دولت با همه وجود مشغول اصلاح امور و تقویت مبانی فرهنگی بوده، اما برخی انتقادها وارد نیست و توهین‌آمیز است.
آیت‌الله جعفری با بیان اینکه چگونه می‌توان فرهنگ را اصلاح کرد، گفت: مسئولیت اصلی فرهنگ جامعه به دست روحانیت است، اما چگونه می‌توان بدون همکاری و همفکری سایر نهادها در این زمینه موفق شد.
وی عنوان کرد: باید با دانشگاه، نخبگان، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و هر نهاد مرتبط با فرهنگ در کنار هم جلسه‌ای مشترک برای ارائه راه‌کارهای موثر در فرهنگ عمومی تشکیل داد.
امام جمعه کرمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بیان داشت: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند، همه مشکلات را می‌توان برطرف کرد.
وی ادامه داد: آمریکا چه کاره است یک کشور را تحریم کند، شورای امنیت و سازمان ملل هم عملکردی ندارند، اینها دشمن شماره یک اسلام هستند و صهیونیست‌ها پشت سر آنها کار می‌کنند.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد: رسما با بهانه‌های واهی با عمل چهار نفر جنایتکاری که دست پرورده خود آنها است به یک نقطه حمله می‌کند و بعد از آن موج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی به وسیله سردمداران آنها آغاز شده  و رسما پیامبر رحمت(ص) اهانت می‌کنند.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: فرهنگ، ریشه و اساس کارهای ماست و با آن می‌توانیم همه مشکلات را رفع کنیم، فرهنگ به معنای عام شامل اقتصاد و همه شئون زندگی بشر می‌شود.

captcha