تحصیل رایگان قاریان و حافظان در سال آینده پابرجاست
کد خبر: 2765532
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
توضیحات افتخاری درباره یک سوء‌برداشت:

تحصیل رایگان قاریان و حافظان در سال آینده پابرجاست

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد ماده ۲۷ طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: با این حال تحصیل رایگان قاریان و حافظان برای سال ۹۴ در قالب قانون بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و با تصویب صحن علنی، اجرایی می‌شود.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد موضوعات مطرح‌شده در جلسه اخیر کمیته بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در این جلسه بودجه 93 دستگاه‌های قرآنی و نحوه تخصیص اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: همچنین در این جلسه اعتبارات قرآنی پیش‌بینی شده برای سال 94 و عملکرد مجلس و کمیسیون تلفیق در رسیدگی به این اعتبارات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
افتخاری گفت: از دیگر مواردی که روز گذشته مطرح شد صندوق مشارکت توسعه فعالیت‌های قرآنی بود که اعضا بر فعالیت رسمی این صندوق تأکید داشتند؛ همچنین اعضا خواستار نظارت مستمر بر هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی دستگاه‌ها بودند که قرار شد کمیته‌ای تشکیل و این مسئولیت را بر عهده بگیرد.
منتخب مردم تهران در مجلس در مورد تأثیر عملکرد این کمیته اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که این کمیته از فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها خواهد داشت، اقساط بعدی اعتبارات قرآنی به دستگاه‌ها تخصیص پیدا می‌کند.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس همچنین با اشاره به رد ماده 27 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر «تحصیل رایگان تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری» از سوی شورای نگهبان گفت: با توجه به اصل 75 قانون اساسی و به دلیل ایجاد بار مالی به دولت، شورای نگهبان با ماده 27 این طرح مخالفت کرده است.
وی افزود: البته تحصیل رایگان قاریان و حافظان ممتاز در لایحه بودجه 94 از سوی کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب شده است اما در طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت رد شده است.
افتخاری خاطرنشان کرد: در صورتی که این ایراد در طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برطرف نشود، موضوع تحصیل رایگان قاریان و حافظان ممتار کشور باید هر سال از سوی دولت پیشنهاد شود تا با تصویب در مجلس اجرایی شود در حالی که اگر در طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب می‌‌شد دیگر نیازی به پیشنهاد دولت و بررسی مجدد نداشت.
افتخاری ادامه داد: ما از دولت انتظار داریم که این مورد را بررسی کرده و در قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گنجانده شود تا در سال‌های آینده نیاز به بررسی در مجلس نداشته باشد.

captcha