جشن انقلاب در مهد قرآن آران و بیدگل برگزار می‌شود
کد خبر: 2766772
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶

جشن انقلاب در مهد قرآن آران و بیدگل برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآن و عترت مهد قرآن آران و بیدگل به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت‌الله جلالی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهد قرآن آران و بیدگل اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: مؤسسه قرآن و عترت مهد قرآن اصفهان به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر برنامه‌هایی را در برنامه کاری خود دارد که 12 بهمن آغاز برنامه‌ها است.

وی به برنامه‌های دهه فجر موسسه اشاره کرد و افزود: برگزاری «جشن انقلاب» در تمام واحدهای مهد قرآن، تجلیل از 12 نفر حافظ کل قرآن، مدیران برتر، قرآن آموزان در کانون شهید عربیان و برگزاری نمایشگاه قرآنی ازجمله برنامه‌های این موسسه است.

جلالی ادامه داد: حضور نمایشگاه دائمی یکی از خلاء‌هایی بود که موسسه مهد قرآن همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کرد که به مدد خیرین قرآنی سالنی به نام «شهدای قرآن» در کنار مهد قرآن در فضای 200 متر مسقف با 10 غرفه 20 متری در آذرماه احداث شد و به عنوان محل دائمی نمایشگاه‌های قرآن مشخص شد.

وی افزود: سالن «شهدای قرآنی» از تاریخ 12 تا 22 بهمن ماه شاهد برگزاری 5 نمایشگاه به طور همزمان در محل نمایشگاه به نشانی آران و بیدگل، خیابان سید الشهداء خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهد قرآن آران و بیدگل اصفهان ادامه داد: نمایشگاه کتاب و محصولات قرآنی، نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه محصولات مهدویت، نمایشگاه تابلوی فعالیت‌های مهد قرآن، نمایشگاه تصاویر خیرین قرآنی و شهدای قرآنی، نمایشگاه صنایع دستی اعضای موسسه، نمایشگاه نقاشی و کاردستی‌های قرآنی از جمله نمایشگاه‌هایی است که در ایام دهه فجر برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: کار جدیدی که امسال موسسه در کنار برگزاری این نمایشگاه انجام خواهد داد، برپایی شهربازی برای کودکان خواهد بود که در همان مکان نمایشگاه دائر می‌شود و طرح «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید» برای کودکان اجرا می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: افتتاح این برنامه‌ها با حضور آیت الله موسوی، امام جمعه شهر آران و بیدگل، معین‌نژاد فرماندار شهر، نمکی رئیس اداره ارشاد و مردان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهر آران و بیدگل خواهد بود.

200 نفر تاکنون در مسابقه مصباح ثبت نام کرده‌اند

حجت الله جلالی افزود: این مسابقات در هشت رشته، حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ  5جزء، حفظ  15جزء، حفظ 20 جزء، حفظ 25 جزء و حفظ کل قرآن کریم  برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات مصباح دو مرحله‌ای شد و یک مرحله در شهر آران و بیدگل در روز پنجشنبه 16 بهمن ماه در موسسه مهد قرآن برگزار می‌شود و برترین‌های این مسابقه به مرحله استانی راه یافته که در 25 بهمن ماه برپا می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: تاکنون 200 نفر برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند .

captcha