وحدت جامعه قرآنی در آستانه ایام‌الله دهه فجر رقم خورد
کد خبر: 2774711
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

وحدت جامعه قرآنی در آستانه ایام‌الله دهه فجر رقم خورد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اعضای جامعه قرآنی کشور و اساتید و پیشکسوتان قرآنی طی هفته جاری و در آستانه فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر در قالب مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برگزاری نشست مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور از نخستین رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این نشست صبح روز یکشنبه، پنجم بهمن‌ماه با حضور صابرفرزام،‌ رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده،‌ مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها،‌ رشید جعفرپور، مدیر پشتیبانی فعالیت‌های دینی وزارت علوم،‌ علی‌اصغر شعاعی،‌ معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم،‌ سلیمان عباسی،‌ مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و... در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.
در نشست مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در مورد طراحی سؤالات بخش کتبی جشنواره سی‌ام دانشجویان، بحث و تبادل نظر شد.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر
جلسه ستاد برگزاری نخستین جشنواره قرآن و عترت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در نخستین روزهای هفته جاری با حضور رحیم خاکی، دبیر جشنواره، حبیب مهکام، مسئول کمیته نظارت، ذبیح‌الله روحی، مدیر اجرایی، سمیه حاجعلی، مسئول کمیته بانوان، مرتضی حسین‌پور، مسئول کمیته مالی و پشتیبانی و احسان عباسی، مسئول کمیته تشریفات در پژوهشگاه فرهنگ و هنر معماری وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار شد.
دبیر نخستین جشنواره قرآن و عترت سازمان جمعیت جوانان هلال احمر در این جلسه گفت: رقابت‌های مرحله استانی این جشنواره از نیمه بهمن‌ماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دوره آموزش عالی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان آغاز شد
برگزاری افتتاحیه اولین دوره آموزش عالی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان شاخص جمهوری اسلامی ایران از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این مراسم با حضور سیدعلی مقدم، رئیس شورای عالی قرآن، مدیران این شورا و اعضای شورای ارزیابی قاریان و مدرسان و قاریان شاخص جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.
رئیس شورای عالی قرآن در این جلسه خطاب به اعضای این شورا گفت: طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن باید طبق ضوابط و استاندارد صورت گیرد.

برگزاری جلسات هم‌اندیشی سی‌وهفتمین مسابقات کشوری قرآن
همچنین، طی هفته جاری نخستین جلسه هم‌اندیشی سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و برخی از اساتید، پیشکسوتان و داوران مسابقات قرآن برگزار شد.
دومین جلسه هم‌اندیشی سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن نیز شنبه، 11 بهمن‌ماه به منظور بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران و اساتید قرآنی کشور درباره نحوه اجرای این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد.

خدمات رفاهی برای اعضای جمعیت قرآنی استان تهران
جلسه شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران رویداد قرآنی دیگری بود که طی هفته جاری با حضور محمدرضا پورمعین رئیس جمعیت و اعضای این جمعیت به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد و در این جلسه مصوب شد خدمات رفاهی برای جمعیت قرآنی استان تهران در ایام نوروز فراهم شود.

تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل
مراسم نثار گل و تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل نیز از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این مراسم سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور، قاریان و حافظان و مسئولان دستگا‌ه‌ها و نهادهای قرآنی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

در مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل، پس از اجرای مراسم اهدای تاج گل، محمدرضا خرمیان، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و به قرائت زیارتنامه حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و در ادامه متن بیانیه کمیته قرآن ستاد گرامیداشت دهه فجر قرائت شد و بعد از قرائت بیانیه، جامعه قرآنی برای اقامه نماز جماعت و زیارت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به این آستان مقدس رفتند.

پایان مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران
دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران نیز سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه طی برگزاری مراسم اختتامیه‌ای با حضور اساتید، پیشکوستان و مسئولان قرآنی کشور در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به کار خود پایان داد.
در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان قرآنی کشور حضور داشتند.
در این مراسم علاوه بر تجلیل از برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها، دو نفر از پیشکسوتان قرآنی کشورمان مرحوم ابراهیم پورفرزیب(استاد مولایی) و سیدمحسن موسوی‌بلده تجلیل شدند.

برپایی مسابقات آقایان دارالقرآن امام علی(ع)
هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان نیز چهارشنبه، هشتم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) آغاز شد و عصر امروز، 10 بهمن‌ماه طی برگزاری مراسمی به کار خود پایان می‌دهد.

کوهپیمایی جامعه قرآنی در آستانه ایام‌الله دهه فجر انجام شد
کوهپیمایی اعضای جامعه قرآنی که از اتفاقات جدید در کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آستانه فرارسیدن این ایام است، نیز روز گذشته، 9 بهمن‌ماه از ساعت 9 صبح تا 10:30 با میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

captcha