170 عنوان برنامه برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 2775773
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
دهه فجر امسال؛

170 عنوان برنامه برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول کمیته کودکان و نوجوانان دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر 170 عنوان برنامه برای کودکان و نوجوانان استان برگزاری می‌شود، گفت: در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی فعال است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی، مسئول کمیته کودکان و نوجوانان دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی امروز، هشتم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارکان‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: مردم، دین و ولایت سه رکن اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران هستند که اگر یکی از این ارکان حذف شود انقلاب اسلامی دچار تزلزل می‌شود.



وی عنوان کرد: امروز نسلی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند، دوران میانسالی خود را سپری می‌کنند که باید دستاوردها و ارزش‌های انقلاب توسط این نسل انقلاب به نسل جدید منتقل شود.



مسئول کمیته کودکان و نوجوانان دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب باید به‌گونه‌ای به کودکان منتقل شود که زمینه حضور گسترده کودکان در برنامه‌ها و مراسمات دهه فجر فراهم شود.



صمدی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر 170عنوان برنامه برای کودکان و نوجوانان استان برگزاری می‌شود، گفت: در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی فعال است.



وی اظهار کرد: در مجموع حدود 21 هزار کودک در خراسان جنوبی عضو کانون پرورش فکری هستند که 30 درصد این کودکان روستایی هستند.



مسئول کمیته کودکان و نوجوانان دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات اداره‌کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در سال جاری نیز گفت: امسال اعتبارات این نهاد 190 میلیون تومان بوده که از میزان  تاکنون 80 میلیون تومان اختصاص یافته است.



صمدی با اشاره به اینکه همچنین امسال 80 میلیون تومان برای تجهیز و تعمیر مراکز فرهنگی و هنری این اداره کل اختصاص یافته است، افزود: در ایام دهه مبارک فجر دو هزار جلد کتاب به مدارس روستایی خراسان جنوبی توسط این اداره‌کل اهدا می‌شود.



وی حضور در راهپیمایی 22 بهمن، فضاسازی مراکز فرهنگی ـ هنری، مهدکودک‌ها و مدارس، برپایی ایستگاه نقاشی در مسیر راهپیمایی، برگزاری کارگاه آموزش ساخت گل لاله به‌منظور معرفی نمادهای انقلاب اسلامی و شهادت و ایثارگری به کودکان، برپایی مسابقه هنری با محوریت نقشه و پرچم جمهوری اسلامی ایران، دیدار با خانواده معظم شهدا به منظور دلبستگی کودکان با ارزش‌ها، اجرای برنامه قصه گویی و کتابخوانی، اجرای تئاتر کاغذی و عروسکی، خاطره‌گویی، برپایی نمایشگاه کتاب و سرگرمی  را از برنامه‌های کانون پرورش فکری خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر برشمرد.

captcha