مکان ساخت و ساز مساجد از اسلوب اسلامی برخوردار باشد
کد خبر: 2779916
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان:

مکان ساخت و ساز مساجد از اسلوب اسلامی برخوردار باشد

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام سرلکیان با اشاره به اینکه مکان‌ها برای احداث و ساخت و ساز مساجد در شهرک‌ها و مساجد بین راهی باید از چارچوب و اسلوب اسلامی برخوردار باشد، افزود: برای ساخت و تجهیز مساجد باید اقدامات کارشناسانه صورت گرفته و این مهم با تشکیل کمیته عمرانی میسر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان و ائمه جمعه و جماعات امروز، 9 بهمن در نشست شورای اقامه نماز استان ضمن تبریک فرارسیدن خجسته زاد روز امام حسن عسگری(ع)، گفت: نماز یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که از زمان صدر اسلام مورد توجه نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی بوده است.

وی با بیان این مطلب که نماز ستون دین مبین اسلام است و مسلمانان به اقامه آن در اول وقت اهتمام ویژه دارند، اظهار کرد: نماز انسان را به خداوند متعال نزدیک کرده و بندگان نمازگزار را از خطر لغزش و سقوط در امان نگه می دارد.

برگزاری جلسات شورای اقامه نماز از خروجی مناسب برخوردار باشد

سرلکیان در ادامه سخنان خویش به مساعدت و همکاری اداراتی همچون مسکن و شهرسازی، اوقاف و دیگر سازمان رسیدگی به امور مساجد نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات شورای اقامه نماز باید از خروجی مناسب برخوردار بوده و از برنامه‌ریزی دقیق در این راستا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مکان‌ها برای احداث و ساخت و ساز مساجد در شهرک‌ها و مساجد بین راهی باید از چارچوب و اسلوب اسلامی برخوردار باشد، اظهارکرد: برای ساخت و تجهیز مساجد باید اقدامات کارشناسانه صورت گرفته و این مهم با تشکیل کمیته عمرانی میسر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سرلکیان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این راستا فرمایشات گهرباری دارند که توجه به این منویات تلاش در عرصه فرهنگی، هنری و برنامه های آموزشی نماز را دوچندان می کند.

به گزارش ایکنا؛ حسین بختیاری، فرماندار اراک نیز در این نشست بر ضرورت احداث مسجد در مکان‌هایی که از جمعیت قابل توجهی برخوردارند تأکید کرد و افزود: با وجود اعلام آمادگی مردم و مراجعه مکرر خیران برای ساخت مسجد و حسینه در شهرک‌های اراک امید است تمامی مناطقی که از این نعمت محروم هستند به وجود مسجد بهره‌مند شوند.

وی در ادامه فقدان زمین را از اهم مشکلات در ساخت مساجد و حسینه ها در شهرک های اراک خواند و اظهار کرد: به‌منظور رفع این مشکل مناطقی که کاربری فرهنگی دارند را جایگزین کرده تا زمین برای ساخت مسجد تأمین شود.

بختیاری از وضعیت نامناسب برخی از مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و مراکز داخل شهر ابراز نارضایتی کرد و از تجهیز و ساماندهی مساجد و نمازخانه ها که نیازمند مرمت و بازسازی هستند خبر داد.

لزوم ساخت مهندسی و منظم مساجد

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این نشست بر لزوم ساخت مهندسی و منظم مساجد تأکید کرد و گفت: خیرانی که بانی ساخت مساجد هستند باید از نقشه متناسب با معماری اسلامی استفاده کنند؛ چراکه ساخت بنای مساجد و حسینه ها بر اساس سلایق مختلف به شاکله مذهبی بودن مساجد آسیب وارد می‌کند.

وی با بیان این مطلب که جامعه روحانیت باید در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ کنند، اضافه کرد: بی‌شک این اقدام نیازمند برنامه‌های در خور توجه آنان است و هرچه این برنامه‌ها جذاب و کاربردی‌تر باشد حضور نوجوانان و جوانان پررنگ‌تر خواهد بود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در پایان، اعلام کرد: حضور نوجوانان و جوانان در این اماکن روحانی و معنوی از بروز و ظهور فسادهای اخلاقی و لغزش در زمینه‌های مختلف فرهنگی ممانعت کرده و زمینه رشد و پویایی فکری آنان را فراهم خو.اهد کرد.

captcha