فضائل اخلاقی و کمالات معنوی امام حسن عسگری(ع) در بین شیعیان زبانزد است
کد خبر: 2779917
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
حجت‌الاسلام نصوری:

فضائل اخلاقی و کمالات معنوی امام حسن عسگری(ع) در بین شیعیان زبانزد است

گروه اجتماعی: فضایل اخلاقی و کمالات معنوی امام حسن عسگری(ع) به قدری بود که نه‌تنها شیعیان؛ بلکه همه امت‌های اسلامی احترام خاصی برای حضرت قائل بوده و ایشان نیز در بین مسلمانان و شیعیان از نفوذ خاصی برخوردار بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام منصوری، معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم امروز، 9 بهمن در همایش امام شناسی که به مناسبت ولادت امام حسن عسگری(ع) در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد با بیان اینکه منتظر صالح باید در درجه اول خود مصلح باشد\ گفت: انتظار فرج قائم آل‌محمد حضرت مهدی(عج) و صبر در برابر مشقت و سختی‌ها از جمله مهمترین خصلت‌های انسان مومن است که حضرت امام حسن عسگری(ع) نیز همواره مومنان را بر آن سفارش کرده‌اند.

وی، شب زنده‌داری و اقامه نماز اول وقت را از دیگر خصلت‌های انسان مومن و منتظر واقعی برشمرد بیان کرد: منتظر واقعی کسی است که با همه اعتقاد و باور خویش منتظر و چشم به راه ظهور و قیام نجات دهنده بشریت و موعود امت‏‌ها باشد.

حجت‌الاسلام منصوری، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع)، در تشریح برخی از فضایل و مناقب حضرت\ اظهار کرد: فضایل اخلاقی و کمالات معنوی امام حسن عسگری(ع) به قدری بود که نه تنها شیعیان؛ بلکه همه امت‌های اسلامی احترام خاصی برای حضرت قائل بوده و ایشان نیز در بین مسلمانان و شیعیان از نفوذ خاصی برخوردار بودند.

وی با تأکید بر لزوم تبیین جایگاه و الگوبرداری از سیره ائمه معصوم(ع) به ویژه امام حسین عسگری(ع) در جامعه کنونی، افزود: سیره و منش ائمه معصوم(ع) و امام حسین عسکری(ع)الگوی امروز همه شیعیان و مسلمانان به ویژه نسل جوان جامعه است.

حجت‌الاسلام منصوری، خاطرنشان کرد: مومن واقعی کسی است که در باطن پیرو سیره اهل‌بیت(ع) بوده و رفتار و منش آنها را الگوی حرکت خود قرار داده و در زندگی خود پیاده کند.

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، ادامه داد: در شرایط توطئه و تهاجم فرهنگی حاکم بر جامعه کنونی اهل‌بیت(ع) و شهدا بهترین الگوهای دستیابی انسان به سعادت و خوشبختی هستند که لازم است در راستای معرفی این الگوها به نسل جوان جامعه تلاش مضاعفی از سوی همگان صورت گیرد.

همچنین در پایان این همایش نیز فرهنگیان استان مرکزی با تجمع در مقابل کانون اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) را محکوم کردند.

یادآور می‌شود؛ در حاشیه این همایش احادث امام حسن عسگری(ع) نیز توسط جمعی از هنرمندان کتابت شد.

captcha