تشکیل اتاق فکر قرآن؛ راهکار محو بیسوادی قرآنی/ نیازمند کار جهادی در این زمینه هستیم
کد خبر: 2788193
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش بیان کرد:

تشکیل اتاق فکر قرآن؛ راهکار محو بیسوادی قرآنی/ نیازمند کار جهادی در این زمینه هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: تشکیل اتاق فکر درباره انجام فعالیت‌های قرآنی از مباحث مهمی است که در محو بیسوادی قرآنی و برنامه‌ریزی برای انجام هرچه بهتر این برنامه‌ها بسیار نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام میثم فیروزجایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: در راستای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی نیازمند یک کار جهادی هستیم.

وی اظهار کرد: برای انجام کار جهادی در جهت محو بیسوادی قرآنی نباید صرفاً به مراکز شهرها و مناطق پرجمعیت اکتفا شود؛ بلکه باید این امر از حاشیه شهرها آغاز شود.

حجت‌الاسلام فیروزجایی ادامه داد: از جمله بهترین راهکارها برای محو بی‌سوادی قرآنی و ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه این است که مؤسسات و خانه‌های قرآنی را در مناطقی ایجاد کنیم که از معضلات اجتماعی و فرهنگی بیشتری رنج می‌برند؛ چراکه این هرگونه فعالیت قرآنی در کاهش این معضلات نقش بسزایی دارد.

وی افزود: برای فعالیت مؤثرتر مؤسسات قرآن باید حمایت‌های مردمی و دولتی جدی صورت بگیرد تا با سرعت بیشتری به اهداف مورد نظر یک جامعه اسلامی در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه نائل شویم.

حجت‌الاسلام فیروزجایی بیان کرد: تشکیل اتاق فکر درباره انجام فعالیت‌های قرآنی از دیگر مباحث مهمی است که در محو بیسوادی قرآنی و برنامه‌ریزی برای انجام هرچه بهتر این برنامه‌ها بسیار نقش مهمی دارد.

وی در ادامه مشاوره قرآنی را نیز از دیگر مباحث کاربردی برای رفع بیسوادی قرآنی دانست و بیان کرد: خوشبختانه این اتفاق در برخی از مراکز قرآنی روی داده و در تعدادی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی بخشی از فعالیت‌ها به انجام مشاوره‌های قرآنی اختصاص دارد.

فعالیت گسترده سازمان دارالقرآن در 10 سال اخیر

حجت‌الاسلام فیروزجایی افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی و ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی برنامه‌های مطلوبی انجام شده است به‌ویژه اینکه سازمان دارالقرآن الکریم در 10 سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای را به انجام رسانده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تفرش یادآور شد: از این‌رو مراکز و خانه‌های قرآنی بسیاری وابسته به این سازمان در سراسر کشور تأسیس شدند و با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف تفاهم‌نامه‌های همکاری بسیاری امضا شده است.

حجت‌الاسلام فیروزجایی ادامه داد: با وجود تمام فعالیت‌هایی که برای ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی در جامعه انجام شده است هنوز تا عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری به‌عنوان پرچمدار بزرگ قرآن در عصر کنونی فاصله است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: در این راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند «واقعیت اینجاست که خواندن قرآن در جامعه ما هنوز به یک امر عمومی تبدیل نشده است و اگر روزی شود که تحصیل کرده‌ها و فرهیختگان کشور روزی یک صفحه از قرآن را با توجه به معنا بخوانند و در آن تدبر کنند غوغایی در کشور برپا می‌شود و این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد».

captcha