جمع‌بندی نظر دو داور درباره هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 2790505
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

جمع‌بندی نظر دو داور درباره هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: دو تن از داوران هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) به بیان نقاط ضعف و قوت این دوره از مسابقات پرداختند.

محمدرضا ستوده‌نیا، داور بخش وقف و ابتدا رشته قرائت در مقطع بالای 16 سال در هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)(8 - 10 بهمن‌ماه) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درخصوص کیفیت این دوره از مسابقات، اظهار کرد: رقابت در این دوره بسیار فشرده بود.

وی با تأکید براین که رقابت به حدی تنگاتنگ بود که رقابت بین نفرات اول تا سوم در حد صدم امتیاز بوده است، گفت: قاریان، بسیار خوب به تلاوت پرداخته‌اند و امیدوارم این مسابقات فتح بابی برای آنها باشد.

ستوده‌نیا با اشاره به اینکه سه روز رقابت برای یک هزار شرکت‌کننده فشرده بوده است، افزود: اگر روزهای رقابت بیشتر می‌شد خوب بود اما حتما برگزارکنندگان نیز محدودیت‌هایی داشته‌اند که اینگونه تصمیم گرفته‌اند.

داور بخش وقف و ابتدا این دوره از مسابقات با تأکید بر اینکه پشتیبانی و امکانات داوری نیز خوب بوده است، ادامه داد: امیدورام برای سال آینده بحث تبلیغات قوی‌تر شود.

وی بیان کرد: اگر بشود این مسابقات را در حد جوانان و نوجوان مسلمان و به صورت بین‌المللی برگزار کنند، بسیار بهتر می‌شود و حتی می‌توانند این گونه مسابقات را بین دارالقرآن‌های کشورهای اسلامی برگزار کرد.

همچنین بهروز یاریگل، داور رشته تجوید در بخش حفظ 10 جزء در دو رده سنی بالا و پایین 16 سال، سطح کیفی برگزاری مسابقات را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در سطح کشوری برگزار می‌شود از کیفیت خوبی نیز برخوردار است چون معمولاً در سطح کشور حفاظ و قراء خوبی وجود دارد.

حُسن این مسابقات، محدود نشدن به استان تهران است

وی با اشاره به اینکه حُسن این مسابقات محدود نشدن به استان تهران است، عنوان کرد: چون متسابقان از کل کشور در این مسابقات حضور دارند لذا جایگاه خوبی را در سراسر کشور باز کرده است به ویژه در قرائت که قاریان خوبی بوده‌اند و رقابت خوبی ارائه کرده‌اند.

یاریگل تصریح کرد: قاریان یا حفاظی که در مسابقه شرکت می‌کنند اگر یک اندازه از نمره را کسب کنند، قبول هستند و این طور نیست که حتما نفر اول، دوم و سوم شوند؛ مثلاً در این مسابقات حد نصاب نمره 85 است که فردی که بالای این امتیاز را بیاورد به عنوان قاری ممتاز شناخته می‌شود که البته در سال‌های گذشته نیز اینگونه بوده است و امسال نیز جایگاه خودش را باز کرده است.

داور رشته تجوید در این دوره از مسابقات تأکید کرد: در دیگر مسابقات قرآنی، اینگونه نیست و فقط به نفرات اول تا سوم جوایزی اعطا می‌شود، که این از موارد خوب این مسابقه است که ان‌شاءالله برای مسابقات دیگر این مورد نیز لحاظ شود و سقفی را تعیین کنند و بگویند هرکس این نمره را آورد جزو قاریان ممتاز شناخته شود.

یاریگل بیان کرد: به گفته مسئولان، تبلیغات در این مسابقات تنها پیامکی بوده است که در مدت محدودی که از نظر مکانی می‌توانستند سطح‌بندی کنند و متسابقان به رقابت بپردازند، ثبت نام انجام شده و متقاضیان را جذب کرده‌اند.

وی یادآور شد: مدت زمان برگزاری مسابقات نیز برای این تعداد شرکت‌کننده آقا قابل قبول بوده است. حتی در این دوره از مسابقات برای شرکت‌کنندگان شهرستانی مکانی برای اسکان در نظر گرفته شد.

گزارش تصویری اختتامیه هشتمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

مطالب مرتبط
captcha