صیانت از هویت ملی و دینی؛ اولویت معاونت هنری ارشاد خراسان رضوی
کد خبر: 2790519
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
نبی‌زاده عنوان کرد:

صیانت از هویت ملی و دینی؛ اولویت معاونت هنری ارشاد خراسان رضوی

گروه هنر: گسترش اعتماد و امید بین فرهیختگان، هنرمندان، مدیران و مسئولان، پذیرش تنوع، ایجاد گفت و شنود، صیانت از هویت ملی و دینی، تقویت و توان اقتدار هنری، تقویت نهاد صنفی و تشکلات هنری از مهم‌ترین رسالت‌های معاون جدید هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ناصر نبی زاده، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی 11 بهمن‌ماه در مراسم تودیع و معارفه معاون جدید هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه توان فرهنگی و هنری هنرمندان استان را باور دارم، گفت: خراسان از منظر فرهنگی صاحب سبک بوده و همیشه در زمینه هنر تلاطم عظیمی داشته است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:  هنر در خراسان روح لطیفی دارد و با توجه به جایگاه و پشتوانه محکم استان در زمینه هنر، توانسته صفحاتی را در تاریخ فرهنگ و هنر کشور باز کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه انصافانه به فضای هنری مهم‌ترین دلیل انگیزش هنرمندان است، بیان کرد: مسئولان باید نگاه نو و جدید را بپذیرند و آن‌ را مورد انتقاد قرار ندهند لذا هر زمان احساس کنم که دیگر مثمر ثمر واقع نیستم، حتما پست هنری خود را کنار خواهم گذاشت و استفاده از این فرصت را در اختیار دیگران قرار می‌دهم.

نبی‌زاده برنامه‌های آینده خود را گسترش اعتماد و امید بین فرهیختگان دانست و ادامه داد: گسترش اعتماد و امید بین فرهیختگان، هنرمندان، مدیران و مسئولان، پذیرش تنوع، ایجاد گفت و شنود، صیانت از هویت ملی و دینی، تقویت و توان اقتدار هنری، تقویت نهاد صنفی و تشکلات هنری از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که امیدوارم بتوانم با همکاری مسئولان از عهده آن برآیم.

سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت کریمه اهل بیت(س) و تبریک و تهنیت به مناسبت ایام الله دهه فجر، نقطه عطف تغییر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را متعلق به جامعه فرهنگی و هنری خراسان دانست و ابراز کرد: فردی این مسئولیت خطیر را عهده دار شده است که خود از اهالی هنرپرور مشهد بوده و به طور کامل بر جنبه‌های هنری و آکادمیک سینما آگاهی دارد.

سرابی با تشکر و قدردانی از زحمات دو ساله سید حمید طباطبایی، معاون اسبق هنری و سینمایی وزارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ایشان را به عنوان قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منصوب کرد.

وی در ادامه گفت: آرامش درونی و روحی طباطبایی و احترام متقابل به جامعه فرهنگی و هنری را نمی‌توان نادیده گرفت، سجایای اخلاقی و رشادت‌های شبانه‌روزی و همکاری صادقانه و خالصانه این هنرمند افتخاری برای همه هنرمندان و هنرپروران محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: متأسفانه وضعیت بودجه و اعتبارات دولتی وضعیت چندان مطلوبی ندارد و دورنمای خوبی در این حوزه دیده نمی‌شود لذا در این شرایط توفیقات در سایه گفتمان، هم‌نوایی و هم‌دلی با جامعه فرهنگی و هنری به دست خواهد آمد.

همچنین سید حمید طباطبایی، معاون اسبق هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به آغاز فعالیت هنری خود با تئاتر از سال 1333 اظهار کرد: این نقل شهید دکتر بهشتی که «تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم» از سن 18 سالگی مرا به شدت تحت تأثیر قرار داد و تقریبا شخصیت من با این عبارت و مفهوم شکل گرفت.

وی ادامه داد: هیچ‌گاه در دوران فعالیت خود باندی تشکیل ندادم و همه افراد را در جهت مأموریت‌های تعریف شده در این مسیر قرار دادم تا بعد از رفتن من و آمدن معاون جدید صدمه نبینند بلکه هدایت‌کننده فعالیت‌های خود باشند.

قائم مقام مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که هیچگاه سعی نکردم با ارائه آمار و ارقام فعالیت‌های خود را در قالب بیلان به اشتراک بگذارم، گفت: همواره سعی‌ام بر این بوده که کارهای ارزشی و اثربخشی انجام دهم و معتقد هستم هنری ماندگار و جاودان است که با کیفیت ارائه شود.

رضا حسینی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر مشهد نیز در مراسم تودیع و معارفه، بیان کرد: در جامعه هنری صحبت از تغییر زیاد می‌شود، وقتی به تاریخ هنر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم تمام سبک‌ها برای به وجود آمدن فضایی تازه ایجاد شده‌اند لذا اگر به اندیشه‌های فلاسفه علمی و دینی بپردازیم، متوجه می‌شویم اصل نوبودن و همراه زمان حرکت کردن در تمام آن‌ها یکسان است زیرا در صورتی که به تغییر در جامعه هنری فکر نکنیم، دچار رکود شده در حالی‌که با تغییر همواره شاهد تحولات و نوآوری‌های خوبی هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه متأسفانه یکی از مشکلات بزرگ ما در زمینه هنر نداشتن اطلاعات کافی مدیران در زمینه هنر است، عنوان کرد: متخصص نبودن بعضی از مدیران هنری و فرهنگی کا را برای جامعه هنری سخت می‌کند، ما برای انجام هر فعالیت هنری باید توضیحات کلی از کارها ارائه دهیم که این بزرگترین ضعف برای هنر و هنرمندان محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم از طرف رؤسای انجمن هنر نمایشی،‌ هنر تجسمی و جامعه خبرنگاران پیشکسوت لوح یادبودی به مناسبت قدردانی از زحمات دو ساله سید حمید طباطبایی به وی اهدا شد.

captcha