افزایش سهم برنامه‌های دینی و قرآنی شهرداری از فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 2791556
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
چمران تصریح کرد:

افزایش سهم برنامه‌های دینی و قرآنی شهرداری از فعالیت‌های فرهنگی

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران سهم فعالیت‌های دینی و قرآنی شهرداری تهران را در میان فعالیت‌های فرهنگی طی سال‌های اخیر از گسترش مطلوبی برخوردار دانست و گفت: مبنای فعالیت‌های فرهنگی براساس آموزش‌های دینی و قرآنی است.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برپایی فعالیت‌های فرهنگی از سوی نهادهای مختلف در جامعه گفت: ارگان‌های مختلف هنوز به فعالیت و برنامه ریزی سنجیده تری در این زمینه نیاز دارند.

چمران با تأکید بر اینکه تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی، آنی و لحظه‌ای نیست اظهار کرد: یک فعالیت فرهنگی مؤثر باید مستمر و پایدار باشد.

وی به نظارت شورای اسلامی شهر تهران نسبت به برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران اشاره و عنوان کرد: بخش‌های مختلف شهرداری نمی‌توانند به صورت مجزا به برپایی همایش، سمینار و.. اقدام کنند بلکه باید برنامه خود را ارائه دهند تا در صورت تصویب و موافقت اجرایی شود.

چمران با بیان اینکه شورای شهر نسبت به برگزاری همایش‌های فرهنگی از سوی شهرداری تهران حساسیت جدی دارد تا این برنامه‌ها بدون جهت و بی‌هدف اجرایی نشود، گفت: با اجرای یک سری برنامه‌های ظاهری بی‌هدف مقابله جدی داریم.

ترسیم نقشه تا رسیدن به هدف

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت هدفمند بودن برنامه‌های فرهنگی به منظور تأثیرگذاری بیشتر تأکید و تصریح کرد: اگر برنامه‌های فرهنگی فاقد نقشه راه باشند در رسیدن به هدف موفق عمل نمی‌کنند.

وی همچنین محتوای فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند بررسی و پژوهش دقیق دانست و گفت: نتایج یک همایش و سمینار فرهنگی باید ارزیابی و رصد شود تا با بررسی نقاط ضعف و قوت بتوان نقشه راه بهتری برای برنامه آینده تهیه کرد.

سهم فعالیت‌های فرهنگی از قرآن و عترت

وی سهم فعالیت‌های دینی و قرآنی شهرداری تهران را در میان فعالیت‌های فرهنگی طی سال‌های اخیر از گسترش مطلوبی برخوردار دانست و گفت: مبنای فعالیت‌های فرهنگی براساس آموزش‌های دینی و قرآنی است، در صورتی که این توجه درگذشته کمتر بوده است.

چمران به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت‌های فرهنگی بر مبنای قرآن وعترت تأکید و تصریح کرد: اگرچه فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

captcha