تدوین سند جامع حفظ قرآن در مراحل نهایی است
کد خبر: 2803976
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
حمید محمدی:

تدوین سند جامع حفظ قرآن در مراحل نهایی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به مراحل نهایی تدوین سند جامع حفظ قرآن کریم، خواستار تهیه سند برنامه پنج ساله توسعه قرآنی در استان کردستان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، گفت: شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با برنامه‌ای بلند مدت منشور توسعه فرهنگ قرآنی را دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه در این منشور تمام اهداف، راهبردها و راهکارهای پیشبرد توسعه فرهنگ قرآنی کشور وجود دارد، اظهار کرد: این شورا 27 عضو دارد که پنج وزیر و دو معاون رئیس‌جمهور و تمام رؤسای دستگاه‌ها عضو شورا هستند.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به فعالیت‌های قرآنی این منشور اشاره کرد و افزود: تمامی فعالیت‌های قرآنی سند منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سه محور آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و آموزش عالی و پژوهش ترسیم شده است.
محمدی با اشاره به ماده 9 این سند اظهار کرد: تمامی مصوبات این شورا، برای دستگاه‌های دولتی، عمومی و مردمی لازم‌الاجراست و ابلاغ رسمی می‌شود.
قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تاکید بر فعال کردن بودجه‌های قرآنی دستگاه‌ها، بیان کرد: با توجه به اسناد بالادستی که اکنون فراهم است، پشتیبانی‌های خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که می‌توانیم آینده روشنی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور ترسیم کنیم.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه خواستار تدوین سند برنامه پنج‌ساله قرآنی در استان کردستان شد و گفت: لازم است ظرفیت‌های مردمی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد و مسئولان دستگاه‌های مرتبط از پتانسیل‌های استانی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده نمایند.
محمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود در این نشست با بیان این مطلب که تدوین سند جامع حفظ قرآن کریم در مراحل نهایی است، خاطرنشان کرد: این سند اولین سند قرآنی با مفهوم خاص و علمی بعد از منشور است که در آن هدف‌گذاری کیفی و کمی صورت گرفته است تا بتوانیم در دو افق ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ به تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن دست یابیم.

captcha