دیدار اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل با خانواده اولین شهید انقلاب این استان
کد خبر: 2817944
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

دیدار اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل با خانواده اولین شهید انقلاب این استان

گروه اجتماعی: همزمان با گرامیداشت ایام‌الله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اعضای جهاد دانشگاهی ‌استان اردبیل با خانواده شهید اصغر مرادی علاف، اولین شهید انقلاب این استان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به‌مناسبت گرامیداشت ایام‌الله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل‌ ‌16 بهمن‌ماه‌ با خانواده شهید اصغر مرادی علاف، اولین شهید انقلاب اردبیل دیدار کردند.
در این دیدار رامز نصیری صالح، رئیس‌ جهاد دانشگاهی اردبیل با تبریک ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، شکل‌گیری جهاددانشگاهی را مدیون جان‌فشانی‌های شهدای انقلاب دانست و گفت:جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی و برخاسته از بطن انقلاب است و در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند.
وی به مبارزات شهید مرادی در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: شهید به بصیرت و آگاهی از رویدادهای زمان رسیده به طوری که تحصیل وی در مدرسه عالی علوم اجتماعی و اقتصادی قزوین(دانشگاه فعلی بین‌المللی امام خمینی«ره») و ارتباط با مبارزین در شهرهای قزوین و یزد نقطه آغاز فعالیت‌های انقلابی شهید مرادی بوده است.
در این دیدار عصمت ابریشمی، مادر شهید مرادی با بیان اینکه مبارزه علنی شهید در دی‌ماه سال 1356 شروع شد، خاطرنشان کرد: ساواک از نقش اصغر در هدایت و تحریک مردم باخبر بود و در دهم فروردین 1357 در میان انبوهی از مردم  استان یزد که در تظاهرات خیابانی شعار می‌دادند او را مورد اصابت گلوله قرار داده و او را به شهادت رساندند.
وی با بیان اینکه فرزندش، اولین شهید انقلاب در استان‌های اردبیل و یزد است، گفت: با وجود اصرار و پیگیری‌های ما پیکر پسرم را بعد از گذشت سه روز از شهادتش، مأموران شهربانی شبانه در قبرستان خلدبرین شهر یزد به خاک سپردند.
ابریشمی با اشاره به اینکه در آن زمان از سوی روحانیون مبارز یزد لقب «حر یزد» به اصغر داده شد، افزود: آن‌ها اصغر را همچون فرزند خود دوست داشتند و هم‌اکنون نیز در سالگرد شهادتش برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

captcha