از شرکت در کلاس‌های قرآن رهبر معظم انقلاب تا حضور در تیم محافظ رئیس‌جمهور
کد خبر: 2831655
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
شهید چیذری به روایت خانواده؛

از شرکت در کلاس‌های قرآن رهبر معظم انقلاب تا حضور در تیم محافظ رئیس‌جمهور

گروه جهاد و حماسه: شهید حسن چیذری بنا به گفته خانواده، در کلاس‌های قرآن مقام معظم رهبری حضور می‌یافته، همواره مخفیانه و به دور از ریاکاری قرآن می‌خوانده و به هیچ وجه اهل خودنمایی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه سلسله دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده‌ شهدا که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام می‌شود، جمعی از فعلان قرآنی عضر دوشنبه 20 بهمن ،به منزل شهید حسن چیذری رفتند. در این دیدار گلستانی معاون سازمان قرآن و عترت بسیج محمدرسول‌الله(ص)، محمدتقی میرزاجانی رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن و زنگنه نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور حضور داشتند.
میرزاجانی در ابتدا به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس گلستانی با اشاره به مأموریت جامعه قرآنی کشور گفت: شهدا متعلق به همه مردم هستند و شهدای انقلاب و جنگ همه قرآنی بودند و قرآنی عمل کردند اما بعضی از شهدا شاخصه‌های خاصی همچون حافظ، قاری و معلم قرآن داشتند. 
سجایای اخلاقی شهید
مادر شهید چیذری که به سن کهنسالی رسیده است با آن عشق مادرانه در مورد سجایای اخلاقی فرزند شهیدش گفت: حسن بچه بسیار باخدا، باایمانی بود که از اخلاق خوبی برخوردار بود، حلال و حرام را مراعات می‌کرد و همیشه کمک حال پدر و مادر بود. در زمان رفتن به جبهه گفت که رفتن با خودم است اما برگشتنم با خدا است و در مرحله سوم اعزام بعد از گذشت 3 روز به شهادت رسید.
عباس چیذری، برادر شهید با تکمیل صحبت‌های مادر، درباره نحوه اعزام حسن به جبهه‌ها گفت: حسن متولد 20 اردیبهشت سال 41 بود؛ در حالی که مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس انجام می‌گرفت، در قالب محافظین رئیس جمهور وقت که رهبری معظم انقلاب بودند، از طرف گردان غدیر به جبهه اعزام شد و در همان عملیات در تاریخ 21 اردیبهشت سال 61 در سن بیست سالگی به شهادت رسید. به یاد دارم در ایام عید لباس سیاه بر تن داشت و در جواب خانواده که می‌گفتند باید شاد بود می‌گفت که شادی ما در بهشت است.
علی چیذری دیگر برادر شهید در مورد ویژگی‌های قرآنی شهید گفت: در زمان مدرسه همیشه با قرآن مأنوس بود و از جمله وسایل ایشان که بعد از شهادتش به ما دادند قرآن و رساله حضرت امام(ره) بود؛ در جلسات قرآن مقام معظم رهبری شرکت می‌کرد و در مورد تجوید تمرین می‌کرد. همچنین مخفیانه و به دور از ریاکاری، قرآن می‌خواند و حتی نوارهای قرآنی را که خود خوانده بود، می‌گفت دیگران خوانده‌اند. وی در مسجد محل جلسات قرآن برپا می‌کرد و به کوچک‌ترها قرآن یاد می‌داد.
علی  از زبان یکی از همسایه‌ها می‌گوید: حسن را در زمان تشییع جنازه در حرم امام رضا(ع) دیدم و وقتی از سفر برگشتم به خانواده وی مراجعه کردم ولی همان شب حسن را در خواب دیدم که می‌گفت درست است که مرا دیده‌ای لازم نبود که بگویی ولی حالا که گفتی به آنها بگو سه چیز را فراموش نکنند؛ دست از قرآن بر ندارند، دست از نماز اول وقت جماعت برندارند و تا آخر پای رهبری و این نظام باشند.
عکسی که هرگز پیدا نشد
برادر شهید چیذری یادآور می‌شود: یکی از دوستان حسن به ما می‌گفت عکسی از حسن در حال بوسیدن دست حضرت امام(ره) وجود د ارد   که ایشان دست مبارک خود را بر گردن حسن گذاشته است که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری به دستور ایشان از بخش آرشیو ریاست جمهوری درخواست کردیم آن عکس را پیدا کنند که گفتند نگاتیو عکس سوخته است؛ همه این‌ها از نشانه‌هایی است که حسن اهل ریاکاری نبوده و می‌خواهد گمنام بماند.
چند بعدی بودن شهید
وی افزود: شهید چیذری در آن دوران به کارهای نظامی مشغول بود و در زمان استراحت در مسجد و محله به کارهای فرهنگی می‌پرداخت و یکی از مدرسین قرآن هیئت چیذر بود که آموزش قرآن برای بچه‌های کم سن و سال را بر عهده داشت.                         

علی چیذری ادامه داد: یکی از دوستان حسن به مرخصی آمده بود و خبر شهادت یکی از دوستانش را به من داد و سپس به من گفت که می‌خواهم خبر دیگری هم به تو بگویم که من گفتم جز خبر شهادت حسن چیز دیگری نداری که بگویی که او هم خبر شهادت را تأیید کرد و به همراه هم خبر را به سادگی به مادر دادیم.

برادر شهید چیذری ادامه داد: با توجه به نمازهایی که در آن زمان با خلوص دل می‌خواند، وصیت کرده بود که به مدت پنج سال نماز و روزه قضا بجا آورند و علت آن را این گونه بیان کرده است که «نکند خللی در نماز خواندن داشته باشم».
در پایان این دیدار میرزا جانی با بیان اینکه حضور در منزل شهید چیذری به نمایندگی از جامعه قرآنی توفیق بزرگی است، گفت: وجود پدران و مادران شهدا برای نظام اسلامی برکت است و نورانیتی را همراه دارند. وی در  پایان تصریح کرد: از مادر محترم شهید و خود شهید که احساسم این است در این جلسه حضور دارند و روح مطهرشان حاضر و ناظر هستند، خواسته‌ای دارم: «مادر عزیز و شهید بزرگوار، ما را و جامعه قرآنی را دعا کنید تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه نورانی شهیدان عزیز باشیم و در مأموریتی که جامعه قرآنی بر دوش دارد و می‌بایست تا زمان ظهور آقا امام زمان (عج) انشاءالله  به پیش ببرد، موفق باشیم و لحظه‌ای در انجام وظیفه‌ای که در حوزه فعالیت‌های قرآنی بر دوش ما نهاده شده و همچنین در همه مراحل و در همه بخش‌ها از اهل‌بیت عصمت و طهارت و ساحت مقدس قرآن تمسک بجوییم و در این مأموریت‌ها مشمول دعای خیر شهدای عزیز و خانواده شهدا قرار بگیریم.»

captcha