امام خمینی(ره) نقش مؤثری در احیای هویت واقعی بانوی مسلمان داشت
کد خبر: 2862978
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
هادی سیاسی سپاه ناحیه ابهر:

امام خمینی(ره) نقش مؤثری در احیای هویت واقعی بانوی مسلمان داشت

گروه اندیشه: امام خمینی(ره) نقش مؤثری در بازیابی و احیای هویت واقعی بانوی مسلمان داشت و توانست الگوی ممتازی از بانوان مسلمان را به جهانیان ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، محمدعلی عسگری، هادی سیاسی سپاه ناحیه ابهر صبح امروز، 29 بهمن در نشست روشنگری که با محوریت «انقلاب اسلامی و آسیب‌های دجالواره» که با حضور 120 نفر از بسیجیان ابهر در حسینیه حضرت رقیه(س) این شهرستان برگزار شد، ارتقای نقش و جایگاه بانوان در عرصه‌های مختلف را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: پیش از انقلاب و در دوره پهلوی، زن ایرانی تبدیل به یک زن تمام‌عیار غربی شده بود ولی امام خمینی(ره)، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگوهای اصلی زنان ایرانی معرفی کرد و همین امر سبب شد تا انقلاب اسلامی هویت اصلی زنان ایرانی را به آنها بازگردانده و جایگاه آنان را در جامعه ارتقا دهد.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نقش مؤثری در بازیابی و احیای هویت واقعی بانوی مسلمان داشت و توانست الگوی ممتازی از بانوان مسلمان را به جهانیان ارائه دهد.

انقلاب اسلامی، کرامت انسانی را به بانوی ایرانی بازگرداند
هادی سیاسی سپاه ناحیه ابهر خاطرنشان کرد: رشد علم و آگاهی، افزایش مشارکت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و حضور توأم با حفظ کرامت انسانی در سطح اجتماع از شاخص‌های مهم رشد جایگاه بانوان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به شمار می‌رود.
عسگری در بخشی دیگر از صحبت‌های خویش، با اشاره به این‌که خداوند متعال انقلاب اسلامی ایران را با چهار شاخص مورد آزمایش قرار داد، گفت: شاخص‌های پذیرش ولایت فقیه، جنگ نرم، تحریم‌های اقتصادی و غیبت امام زمان(عج) از جمله شاخص‌هایی بود که انقلاب اسلامی در سال‌های پس از پیروزی با آن مورد آزمون قرار گرفت.
وی در پایان با اشاره به توهین اخیر کشورهای غربی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، به خصوصیات اخلاقی ایشان اشاره کرد و یادآور شد: پیغمبر اکرم(ص) با وقار و به آرامی راه می‌رفت، معاشرت نیکو با مردم داشته و با یاد و نام خدا در هر مجلس می‌نشست و هرگز کسی را تحقیر نمی‌کرد.

captcha