تظاهرات علیه تکفیری‌ها نشانه بیداری ملت است/ به اقدام دولت اطمینان نداریم
کد خبر: 2881439
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
فعال سیاسی پاکستان در گفت‌وگو با ایکنا:

تظاهرات علیه تکفیری‌ها نشانه بیداری ملت است/ به اقدام دولت اطمینان نداریم

گروه بین‌الملل: تکفیری‌ها، طالبان و حامیان آن‌ها ثبات و امنیت پاکستان را برهم زده‌اند و دولت توجه جدی به این قضیه ندارد، ما به نشانه بیداری ملت و بیدار کردن حاکمان تظاهرات می‌کنیم چون نه فقط شیعیان بلکه اهل سنت نیز هدف این حملات تروریستی هستند.

«ناصر عباس شیرازی»، رئیس بخش سیاسی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب به تأثیر برگزاری تظاهرات در محکومیت جنایات طالبان و شیعه‌کشی در حملات انتحاری پاکستان اشاره کرد و گفت: به‌جز تظاهرات مسالمت‌آمیز، راه دیگری نداریم؛ طالبان و حامیان آن‌ها ثبات و امنیت کشور را برهم زده‌اند و دولت توجه جدی به این قضیه ندارد، ما به نشانه بیداری ملت و برای بیدار کردن حاکمان تظاهرات می‌کنیم چون نه فقط شیعیان بلکه اهل سنت نیز هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند.
وی درباره وظیفه علما و سایر پیروان ادیان و مذاهب مختلف در قبال جنایات طالبان گفت: خطر این گروه‌های تکفیری برای همه هست، شما دیدید این‌ها مسیحی، هندو و دیگر اقلیت‌ها را نیز مورد حمله قرار داده‌اند؛ طالبان و تکفیری‌ها، اسلام، امت مسلمان و کشور پاکستان هر سه را در معرض خطر قرار داده‌اند؛ لذا همه با هم باید مردم را آگاه کنیم و با روشنگری از خطر این گروه‌های تکفیری می‌توانیم توطئه‌های آنان را برای نابودی کشور و ملت مسلمان خنثی کنیم.
ناصر عباس شیرازی همچنین به کوتاهی دولت در برابر مقابله با جنایات تکفیری‌ها و طالبان اشاره و تصریح کرد: دولت فعلی و به‌ویژه دولت ایالت پنجاب، در پشت پرده با این حامیان طالبان نشست برگزار می‌کند و آنها را اطمینان می‌دهد که علیه آنها هیچ اقدام جدی صورت نخواهد داد و عملیات ارتش، دامن آن‌ها را نمی‌گیرد. همچنین در این ایالت به‌جای گرفتن تروریست‌ها، شیعیان بی‌گناه را دستگیر و عازم زندان می‌کنند؛ در این وضعیت ما چگونه به اقدام جدی دولت علیه این تکفیری‌ها اطمینان داشته باشیم. لذا ناچار دست به تظاهرات خواهیم زد.
رئیس بخش سیاسی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با محکومیت ترور شیعیان در شهرهای مختلف این کشور خواستار اقدام جدی دولت علیه گروه طالبان و حامیان آن‌ها شد و افزود: دولت صادقانه تلاش نمی‌کند وگرنه قدرت کنترل طالبان و تکفیری‌های تروریست را دارد، دولت به‌خوبی می‌داند که این گروه‌ها در کجا آموزش می‌بینند. از سوی کدام نهاد و کشورها تغذیه و حمایت می‌شوند و در کجا پناه می‌گیرند. اما از اقدام علیه آنها خودداری می‌کند و اگر این روش و سیاست ادامه داشته باشد، کشور به نابودی کشانده خواهد شد.
این فعال سیاسی پاکستان همچنین به اهداف طالبان و تکفیری‌ها از افزایش حملات انتحاری در کشور اشاره و تصریح کرد: مشخص است آن‌ها به دنبال پیاده‌کردن سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و دشمنان قسم خورده ما حرکت می‌کنند و هیچگاه نمی‌گذارند دولت روند توسعه و وحدت میان مذاهب اسلامی را در پیش بگیرد. این را همه ملت می‌دانند اما متأسفانه دولت تظاهر به تجاهل عارفانه می‌کند و به بهانه‌های مختلف از اقدام جدی در برابر جنایات این دست‌نشاندگان بیگانگان چشم پوشیده است.

captcha