سند گسترش فرهنگ فاطمی به سایر شهرها تسری می‌یابد
کد خبر: 2893699
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
مسجدجامعی:

سند گسترش فرهنگ فاطمی به سایر شهرها تسری می‌یابد

گروه جامعه: عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سند گسترش فرهنگ فاطمی ساختار معناداری را تعریف کرد و مبنایی برای جلب توجه سایر شهرها شد، گفت: این سند در کمیسیون فرهنگی مراکز استان‌ها و کلانشهرها در حال بررسی است و طی چند روز آینده تصویب می‌شود.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به شکل گیری ستاد احیای فرهنگ فاطمی طی اسفندماه سال گذشته، اظهار کرد: سند گسترش فرهنگ فاطمی از سال گذشته تصویب و به انجام فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و هماهنگی مشغول شد.

وی ادامه داد: بر اساس این سند دستگاه‌های مختلف شهرداری و خارج از شهرداری که در زمینه فاطمیه فعالیت داشتند دعوت شدند و برنامه‌ای در این زمینه از سوی ستاد هماهنگ کننده فعالیت‌ها ارائه شد.

وی وظیفه شهرداری تهران را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هایی دانست که در این حوزه وارد می‌شوند و گفت: نگاه کوتاه مدت این سند، فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی فرهنگ فاطمی است.

مسجدجامعی با بیان اینکه این سند ساختار معناداری در فعالیت‌های حوزه فرهنگ فاطمی را تعریف کرد و مبنایی برای جلب توجه سایر شهرها شد گفت: این سند در کمیسیون فرهنگی مراکز استان‌ها و کلانشهرها در حال بررسی است و طی چند روز آینده تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: تصویب این سند در کمیسیون فرهنگی مراکز استان‌ها و کلان شهرها سبب می‌شود که سایر شهرها نیز به صورت رسمی از این سند بهره ببرند، اگرچه به صورت غیررسمی سند گسترش فرهنگ فاطمی از سوی برخی مراکز استان‌ها به صورت دستور کار دنبال می‌شد.

فعالیت‌های پژوهشی به سند گسترش فرهنگ فاطمی افزوده شود

مسجد جامعی با تأکید بر اینکه توجه به این سند فقط نباید محدود به ایام فاطمیه شود، تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه ابعاد مختلف این سند کار کنند و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی را نیز به ابعاد تبلیغی آن بیافزایند.

captcha