تاکنون قراردادی در حمایت از کتابت قرآن نداشته‌ایم/ بهره‌گیری از کاتبان پیشکسوت در قراردادهای جدید
کد خبر: 2893715
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
محمدرضا حشمتی:

تاکنون قراردادی در حمایت از کتابت قرآن نداشته‌ایم/ بهره‌گیری از کاتبان پیشکسوت در قراردادهای جدید

گروه ادب: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون در حوزه حمایت از کاتبان و کتابت قرآن کریم قراردادی نداشتیم، عنوان کرد: به زودی دو یا سه قرارداد در این باره خواهیم بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره نحوه حمایت از کاتبان قرآن توسط این وزارتخانه عنوان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای کمک به کاتبان قرآن برنامه‌هایی را در آینده نزدیک اجرایی خواهد کرد.
وی با بیان این مطلب افزود: درصدد هستیم که شرایط مناسبی را برای چاپ قرآن‌هایی که جزء مصاحف ممتاز و درجه اول هستند فراهم کنیم و با این راهکار بتوانیم ناشر را نیز پشتیبانی کنیم که نسبت به خرید چنین مصاحف نفیسی اقدام کند.
حجت‌الاسلام حشمتی در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه دو برنامه را در این طرح حمایتی دارند، گفت: این برنامه حمایتی هم در حوزه کتابت قرآن کریم است که به کاتبان قرآن مربوط می‌شود و باید مورد حمایت قرار گیرند و هم در حوزه نشر است که شامل حال ناشران می‌شود.
وضعیت خریداری قرآن در حال حاضر
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از ناشران در خرید مصاحف نفیس که خود کمکی به چرخه اقتصاد نشر قرآنی است، اظهار کرد: هم‌اکنون به میزان پنج هزار نسخه قرآن از ناشران، قرآن خریداری می‌کنیم.
وی در این باره توضیح داد: تاکنون در حوزه حمایت از کتابت قرآن و کاتبان قراردادی نداشتیم، ولی به زودی دو یا سه قرارداد در این باره منعقد خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام حشمتی همچنین گفت: قراردادها با کاتبان قرآن بسته می‌شود تا به شروع کتابت قرآن تحت نظر و سفارش وزارت ارشاد بپردازند. در این باره کاتبان مورد نظر شناسایی، معرفی و انتخاب شده‌اند.
استفاده از پیشکسوتان و افراد مشهور حوزه کتابت قرآن
وی افزود: افرادی که به کتابت قرآن تحت سفارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌پردازند، از پیشکسوتان حوزه کتابت قرآن هستند که افراد مشهوری به شمار می‌آیند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: چنین کتابت‌هایی که از قرآن کریم صورت بگیرد را نیز به چاپ می‌رسانیم و چاپ این مصاحف تنها برنامه‌ این وزارتخانه درباره این مصاحف نیست که در آینده بیشتر در این باره اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

captcha