استقبال روس‌ها از قرآن‌های نفیس ایران و آثار استاد فرشچیان
کد خبر: 2894802
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

استقبال روس‌ها از قرآن‌های نفیس ایران و آثار استاد فرشچیان

شعب خارجی: معاون بازرگانی مؤسسه انتشاراتی «الهدی»، پرمخاطب‌ترین کتاب‌های ایرانی در بازار روسیه را قرآن‌های نفیس، آثار استاد فرشچیان و دیوان خیام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین‌المللی «الهدی»، نخستین نشست هم‌اندیشی ناشران عضو گروه انتشاراتی الهدی دیروز، 5 اسفند، در حالی به میزبانی این موسسه برگزار شد که نمایندگان 25 موسسه انتشاراتی عضو گروه، علاوه بر ارائه پیشنهادهای خود، نپیوستن به کنوانسیون برن و نپذیرفتن قانون جهانی کپی‌رایت را مانع اصلی در معرفی کشورمان به عنوان «مهمان ویژه» در نمایشگاه‌های خارجی عنوان کردند.
در این نشست که با حضور نمایندگان اکثر ناشران عضو این گروه تشکیل شد، در ابتدا حمیدرضا شاه‌آبادی، مدیرعامل مؤسسه الهدی ضمن تشکر از حضور ناشران همکار، هدف از برگزاری نشست را ارائه گزارشی از وضعیت فعلی الهدی و همچنین عملکرد این مؤسسه در ارتباط با گروه انتشاراتی الهدی و گرفتن نظرات ناشران همکار دانست.
قرآن نفیس و دیوان خیام در روسیه پرفروش‌اند
داوود محمدی، معاون بازرگانی مؤسسه الهدی و نماینده این انتشارات در نمایشگاه مسکو، ضمن ارائه آماری از رونق صنعت چاپ و نشر در روسیه، فرهنگ کتابخوانی در این کشور را بسیار گسترده دانست. او در ادامه به بیان گزارشی از حضور گروه الهدی در بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو پرداخت. محمدی پرمخاطب‌ترین کتاب‌های ایرانی در بازار روسیه را قرآن‌های نفیس، آثار استاد فرشچیان و دیوان خیام عنوان کرد.
نماینده الهدی در نمایشگاه مسکو، حضور ایران در این نمایشگاه در چند سال اخیر را بسیار پر رنگ ارزیابی کرد و از چاپ 100 عنوان کتاب به زبان روسی در این کشور خبر داد که به علت همکاری با ناشران روس از توزیع بسیار خوبی نیز در این کشور برخوردار بوده‌اند.

captcha