برنامه‌های کمیته آموزش مسابقات سراسری قرآن/ آموزش‌های عمومی و تخصصی
کد خبر: 2902286
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷

برنامه‌های کمیته آموزش مسابقات سراسری قرآن/ آموزش‌های عمومی و تخصصی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در حاشیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است که تا روز پایانی این مسابقات در دو حوزه عمومی و تخصصی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به تبریز، کمیته آموزش سی وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در حاشیه این مسابقات اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلفی در سطح استان آذربایجان شرقی کرده است.
بر همین اساس در این کمیته که ماه‌ها قبل از شروع مسابقات فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، برنامه‌های متنوعی برای آموزش قرآن کریم در سه سطح عمومی، متسابقان و فعالان قرآنی تدارک دیده است.
حجت‌الاسلام مجید غفارزاده، مسئول این کمیته در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به این مسابقات با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی طراحی شده بلافاصله بعد از پایان مراسم افتتاحیه آغاز شده است، گفت: در این کارگاه‌ها روزانه بیش از 500 نفر آموزش‌های مربوط به هنرهای قرآنی را فرا خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها در دو نوبت صبح از ساعت 8 تا 12:30 و بعدازظهر از ساعت 15 تا 18:30 برگزار می‌شود، افزود: در این کارگاه‌ها آموزش‌هایی در مورد تصحیح قرائت نماز، مطالعه روشمند قرآن کریم، مراحل انس با قرآن کریم، روش صحیح‌خوانی قرآن کریم، روش حفظ قرآن کریم، مهارت‌های زندگی قرآنی و روش حفظ موضوعی قرآن کریم آموزش داده می‌شود.
مسئول کمیته آموزش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: همچنین در ادامه نیز کارگاه‌هایی در مورد روش تدریس، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد که تمام این کارگاه‌های ذکر شده برای عموم مردم خواهد بود.
غفارزاده بیان کرد: علاوه بر این کارگاه‌ها یک دوره کلاس‌های تخصصی برای داوران استان آذربایجان شرقی نیز در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به تدبر در قرآن کریم، روش صداسازی، فنون داوری، آموزش تخصصی نغمات قرآنی و آشنایی با اختلاف قرائات برگزار خواهد شد.
وی برگزاری نشست‌های صمیمی با حضور داوران، کارشناسان و متسابقان را بخش دیگری از کلاس‌های آموزشی حاشیه این مسابقات عنوان کرد و گفت: این کلاس‌های آموزشی با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است به طوری که روزانه نزدیک به 500 نفر به طور مستقیم از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد.
مسئول کمیته آموزش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مکان برگزاری این کلاس‌ها را علاوه بر مجموعه مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز در برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: در شهرستان‌هایی همچون مراغه و بناب نیز این دوره‌های آموزشی برگزار می شود. همچنین در تلاش هستیم تا یک دوره آموزش قرآن را نیز در زندان‌های استان برپا کنیم.

یادآور می‌شود، سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز ششم تا یازدهم اسفندماه در تبریز و با حضور 470 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان در جریان است.

مطالب مرتبط
captcha