انتقاد عالم اهل سنت لبنانی از ترویج شیعه‌‌هراسی در کشورهای عربی
کد خبر: 2904350
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

انتقاد عالم اهل سنت لبنانی از ترویج شیعه‌‌هراسی در کشورهای عربی

گروه بین‌الملل: شیخ ماهر حمود، عالم اهل سنت لبنانی و دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت از ترویج شیعه‌‌هراسی در کشورهای عربی انتقاد کرد و آن را اشتباه بزرگی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شیخ ماهر حمود، در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المیادین با تأکید براین که برخی کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس همچون عربستان سعودی نمی‌خواهند اهل سنت وارد جنبش‌های مقاومت شوند، گفت: القای مظلومیت اهل سنت در برخی کشورهای عربی اشتباه است.
وی تصریح کرد: واقعیت این است که شیعیان چه در مسأله جهاد و چه در مسأله فلسطین در سه دهه گذشته به سختی تلاش کرده‌اند، اما برخی علمای اهل سنت فقط به دلیل مسائل مذهبی، پیروزی‌های حزب الله لبنان را پیروزی مسلمانان نمی‌دانند.
این عالم اهل سنت لبنان، ترویج شیعه‌هراسی درکشورهای عربی را اشتباهی بسیار بزرگ توصیف کرد و افزود: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در فلسطین و لبنان غیرقابل انکار است.
شیخ ماهر حمود افزود: جای هیچ شکی وجود ندارد که دستگاه‌های جاسوسی برخی کشورهای عربی و غربی از گروه‌های تکفیری درسوریه حمایت آموزشی و تسلیحاتی می‌کنند. اگر در ابتدا شک و شبهه‌ای درباره اتفاقات سوریه وجود داشت امروز با گذشت زمان مشخص شد که این اقدامات تنها توطئه‌ای برای مقابله با محور مقاومت است.
امام جماعت مسجد «القدس» شهر «صیدا» در ادامه به فعالیت‌های گروه‌های تکفیری اشاره و تصریح کرد: تکفیری‌ها ادامه خط خوارج در نهروان و صفین هستند. اکنون نیز اندک فعالیت اسلامی می‌تواند جلوی پیش روی و نفوذ آنان را بگیرد.
این عالم اهل سنت لبنانی اظهار داشت: هیچیک از علما و مراکز اسلام تراز اول، بیعت ابوبکر بغدادی را لبیک نگفتند که خود این امر گواه باطل بودن ادعای داعش است.
وی در پایان گفت: گروه‌های تکفیری با سوءاستفاده از توزیع ناعادلانه ثروت و همچنین احساس شکست جهان عرب در برابر  آمریکا و اسرائیل جوانان را به عضویت گروه‌های تکفیری در می‌آورند.

captcha