فعالیت ستادهای عتبات عالیات در ۴۲۰۰ آموزشگاه لرستان
کد خبر: 2908497
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹

فعالیت ستادهای عتبات عالیات در ۴۲۰۰ آموزشگاه لرستان

گروه اجتماعی: ستادهای عتبات عالیات به‌منظور مشارکت دادن دانش‌آموزان در کمک به بازسازی عتبات عالیات در بیش از چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه استان لرستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در گردهمایی رابطان ستادهای عتبات عالیات مناطق و شهرستان‌های استان لرستان که روز جمعه، هشتم اسفندماه برگزار شد، گفت: تشکیل ستاد عتبات عالیات در بیش از چهار هزار آموزشگاه و فراهم کردن بستر لازم برای حضور مؤثر دانش‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی عتبات عالیات نشان از اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت به مبانی اعتقادی و ارزشی دارد.

وی با اشاره به پدیده اسلام هراسی و شیعه‌گریزی توسط دشمنان، افزود: با ترویج فعالیت‌های دینی و اعتقادی در عرصه‌های فرهنگی و مجازی می‌توان با این توطئه‌ها مقابله کرد.

کریمی‌فر اضافه کرد: با وحدت، همدلی و مشارکت همگانی بر محور انقلاب و رهبری می‌توان به اشاعه اسلام و تحکیم باورهای اعتقادی کمک کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر تلاش کرده است تا سیره و منش علوی را به دانش‌آموزان با درایت و هوشمندی انتقال دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برگزاری همایش سیره علوی، نشست هم‌اندیشی با ائمه جمعه استان و ده‌ها فعالیت فرهنگی دیگر گوشه‌ای از عملکرد آموزش و پرورش در راستای تحقق سیاست توسعه فرایند پرورشی است.

کریمی‌فر اظهار کرد: آموزش و پرورش در جاهایی که بحث اهل‌بیت یا ولایت فقیه مطرح شود با تمام توان وارد می‌شود و از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کند.

وی ادامه داد : خدمت به اهل‌بیت(ع) و بازسازی عتبات عالیات در عین حالی‌که وظیفه است ولی چون معامله با خدا و اهل بیت است لذتی معنوی به‌دنبال دارد و به انسان آرامش می‌دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش  لرستان با اشاره به تشکیل ستادهای عتبات عالیات در بیش از چهار هزارو 200 آموزشگاه استان گفت: درگیر کردن بیش از 300 هزار دانش‌آموز با فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ارزشی و دینی افتخاری بزرگ است که آموزش و پرورش لرستان به آن مباهات  می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: برای ما مایه مباهات است که در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر این کشور پرچم‌دار حرکت اسلامی در جهان است لذا باید تلاش کنیم تا در افق 1404 شاهد تحقق چشم‌انداز 20 ساله کشور باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، توجه به مبانی اصیل اسلامی، وحدت و هم‌دلی، معرفی اسلام راستین، مبارزه با فرق انحرافی و ضاله را مهمترین راه‌های مقابله با پدیده شوم اسلام‌هراسی توسط دشمن برشمرد و اضافه کرد: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌ها  برای تحکیم و تعمیق  باورهای دینی و اعتقادی دانش‌آموزان استفاده می‌کند 

اجرای طرح «هدیه‌های آسمانی» در مدارس لرستان

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح هدیه‌های آسمانی در مدارس استان گفت: باید فرهنگ مشارکت در بازسازی و ساخت اماکن متبرکه در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

در ادامه این گردهمایی، اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان گفت: آموزش و پرورش لرستان در فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات حضور فعال و مؤثری را ایفا کرده و تلاش و جدیت دستگاه تعلیم و تربیت در این مورد ستودنی است.

وی بیان کرد: تشکیل ستاد عتبات عالیات در آموزشگاه‌های استان ابتکار آموزش و پرورش لرستان بود که با اقبال مسئولان کشور مواجه شد و در حال تعمیم دادن  به سایر استان‌های کشور است.

حقی‌پور ادامه داد: با همکاری و مساعدت آموزش و پرورش  بسیاری از برنامه‌های ستاد عتبات عالیات در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: این مساعدت، همدلی و همراهی نشان از اعتقاد راسخ متولیان تعلیم و تربیت به مبانی ارزشی و اعتقادی دارد.

captcha