لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه(س) در برنامه‌‌های استقبال از بهار
کد خبر: 2909849
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
بصیری‌پور تأکید کرد:

لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه(س) در برنامه‌‌های استقبال از بهار

کانون خبرنگاران نبأ/ امیر عباسی: رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: درایام نوروز باید حرمت دهه فاطمیه(س) به خوبی حفظ شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، غلامرضا بصیری‌پور، عضو شورای شهر مشهد در خصوص استقبال از بهار در ایام نوروز اذعان کرد: با توجه به اینکه روزهای انتهایی سال، مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه(س) است می‌بایست در تمامی برنامه‌ریزی‌ها به خصوص در برنامه استقبال از بهار حرمت این ایام به بهترین شکل حفظ شود.

رئیس شورای شهرستان مشهد تصریح کرد: ایام نوروز از بهترین مناسبت‌هایی است که به برکت وجود مضجع مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشهد پذیرای زائرانی از اقصی نقاط مختلف کشور و حتی جهان به منظور تحویل سال در کنار این بارگاه نورانی است.

وی با اشاره به اینکه روزهای انتهایی سال مصادف با ایام فاطمیه(س) است، عنوان کرد: باید تلاش همه ما در این باشد که زیباسازی شهر را متناسب با این ایام و فرهنگ فاطمیه(س) سوق دهیم به گونه‌ای که حرمت این ایام بخوبی حفظ شود. چرا که تمام خیر و برکتی که نصیب ما می‌شود برگرفته از اهل بیت(ع) است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز باید شأن کامل دهه فاطمیه(س) نه تنها در المان‌های شهری بلکه در نوع آرایش شهری هم بخوبی رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی اذعان کرد: هم‌زمانی ایام فاطمیه(س) و نوروز فرصت ویژه‌ای است، چراکه مردم از دغدغه‌های کاری رها هستند و فرصتی است که سبک زندگی فاطمی را در بین مردم نهادینه کنیم.

بصیری‌پور با اشاره به اینکه ایام دهه فاطمیه(س) یکی از بهترین زمان‌ها برای تبیین سیره و الگوهای عملی زندگی آن حضرت برای مردم به ویژه بانوان است، یادآور شد: هر سال باید روی یکی از این شئونات، در محافل و منابر کار شود و باید سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری که متولیان اصلی این امر هستند، در این زمینه پیشقدم شوند.

رئیس شورای عالی استان های کشور در آخر یاد آور شد: کلان‌شهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر و مسافر است که می‌توان از این ظرفیت بالا جهت تبیین سیره فاطمی در بین زائرین بخوبی بهره برد.

captcha