ابلاغ مصوبه «اعطای تسهیلات به دارندگان گواهینامه‌ تخصصی حفظ و قرائت قرآن»
کد خبر: 2913327
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

ابلاغ مصوبه «اعطای تسهیلات به دارندگان گواهینامه‌ تخصصی حفظ و قرائت قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مصوبه ۷۵۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ارائه تسهیلات به دارندگان گواهینامه تخصصی حفظ و قرائت به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مصوبه 757 شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور اعطای مزایا و تسهیلات به دارندگان گواهینامه‌های تخصصی درجه یک و دو حفظ و قرائت و آموزش قرآن کریم که در تاریخ هجدهم آذر 93 بنا به پیشنهاد شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است به دستگا‌ه‌های مربوطه ابلاغ شد.
این مصوبه به بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.
متن مصوبه 757 شورای عالی انقلاب فرهنگی «اعطای مزایا و تسهیلات به دارندگان گواهینامه‌های تخصصی درجه یک و دو حفظ و قرائت و آموزش قرآن کریم» بدین شرح است:
الف) دارندگان گواهینامه‌های مذکور در فهرست افتخارات(فعالیت‌های نخبگانی) بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.
ب) دارندگان گواهینامه‌های مذکور چنانچه دانش‌آموخته یکی از رشته‌های قرآنی مجموعه الهیات و معارف اسلامی در یکی از مقاطع دانشگاهی باشند، می‌توانند بدون شرکت در آزمون و با اخذ پذیرش دانشگاه محل تقاضای خود در یک مقطع بالاتر در همان رشته ادامه تحصیل دهند.
ج) دانش‌آموختگان دانشگاهی سایر رشته‌ها که موفق به اخذ گواهینامه‌های مذکور شده‌اند، در صورت کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز نهایی آخرین نفر پذیرفته شده در رشته مورد تقاضا، پذیرفته خواهند شد.

یادآور می‌شود، طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن هرساله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و طرح اعطای مدرک به قاریان و مدرسان قرآن کریم نیز هرساله از سوی شورای عالی قرآن اجرا می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هاشم سلطانی نژاد
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۱۷:۳۴
0
0
باسلام.به عنوان دارنده مدرک درجه 1 حفظ بایستی عرض کنم این مصوبه امتیاز خیلی خاص و جدیدی به امثال بنده که فوق لیسانس غیر قرآنی داریم نمیدهم. به علاوه بنیادنخبگان 3 سال است آیین نامه داخلی خودش را در مورد قرآنیها که روی سایتش گذاشته اجرا نمیکند.هیچ کس هم اعتراضش به جایی نمیرسم.
امین رئوف
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۲۱:۲۵
0
0
سلام. همه این مصوبات روی برگه می باشد و در عمل هیچ یک از بنده های مصوبه فوق اجرا نمی شود ، بعضی مواقع با خود می گویم که آیا ما بازبچه دست آقایان هستیم که فقط روی برگه برایمان تسهیلات در نظر می گیرند ؟؟ شاید بازیچه هستیم. جالب است وقتی مطالباتمان را پیگیری می کنیم می بینیم که آقایان می فرمایند: صبر کنید ، صبر صبر صبر تا کی؟ طبق این مصوبات الان حقیر بایستی در مقطع دکتری در حال تحصیل باشم ، اما جوابشان این است که دانشگاه ها زیر بار نمی روند ، پس بفرمایید شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مملکت اسلامی چه کاره است؟مگر این مصوبه شماره ندارد و به همه ابلاغ نشده؟؟یا می گوییم بنیاد ملی نخبگان چرا به ما قرآنیان حتی نگاهی نمی کند ؟ جناب مشاور قرآنی بنیاد خود می گوید : منتظر ابلاغ جدید باشید ولی کی ابلاغ می شود ایشان هم بی خبر است . فقط حرف و حرف و حرف .
خسته ایم . امیدوارم این مظلومیت قرآنیان پایان پذیرد.

امین رئوف
دارنده مدرک درجه ۲مدرسان قرائت گرایش تنغیم
captcha