ناشران قم بیشترین مجوز چاپ قرآن را دریافت کردند/ اجازه صدور مجوز چاپ توسط ۵ استان
کد خبر: 2914387
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
حاجی‌شریف:

ناشران قم بیشترین مجوز چاپ قرآن را دریافت کردند/ اجازه صدور مجوز چاپ توسط ۵ استان

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اجازه صدور مجوز چاپ قرآن از سوی ۵ استان کشور گفت: امسال بیشترین تعداد مجوز‌های چاپ قرآن برای استان قم صادر شده است.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره واگذاری ممیزی به استان‌ها و چگونگی روند نظارت بر چاپ قرآن گفت: در شهرستان‌ها غیر از قم، تهران و مشهد چاپخانه‌های قرآن وجود دارد و در این میان می‌توان اصفهان را نام برد که اقدام به چاپ قرآن می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، قم، خراسان رضوی و کرمان اجازه مجوز چاپ قرآن را داده است. طبق روال اگر کسی بخواهد در اصفهان قرآن چاپ کند، به اداره‌کل وزارت فرهنگ و ارشاد مراجعه کرده و ارشاد، نامه‌ای به اداره کتاب این وزارتخانه می‌نویسد و وزارت ارشاد نیز نامه‌ای به سازمان دارالقرآن ارسال می‌کند و سازمان دارالقرآن نیز در رابطه با چاپ یا عدم چاپ قرآن به ارشاد استان مربوط پاسخ می‌دهد.

حاجی‌شریف با اشاره به نحوه دسترسی سازمان دارالقرآن به قرآن‌های پیش از چاپ گفت: فایل پی‌دی‌اف قرآن مورد نظر برای سازمان دارالقرآن ارسال می‌شود و مراحل بررسی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده برای چاپ قرآن در شهرستان‌ها بیان کرد: امسال بیشترین تعداد مجوز‌های چاپ قرآن برای استان قم صادر شده است و پس از آن خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم درباره نظارت بر چاپ بدون مجوز قرآن نیز اظهار کرد: نظارت بر امور چاپی برعهده وزارت ارشاد بوده و سازمان دارالقرآن ناظر محتوایی قرآن است که قرآن‌ها بدون اغلاط چاپ شود؛ از این رو در صورتی که ناشری اقدام به چاپ قرآن بدون مجوز کند، کاری غیرقانونی کرده و اداره چاپ وزارت ارشاد باید مانع این کار شود.

captcha