برگزاری جشنواره قرآنی آیات با ۱۰ موضوع در سال ۹۴
کد خبر: 2914401
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

برگزاری جشنواره قرآنی آیات با ۱۰ موضوع در سال ۹۴

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد از برگزاری جشنواره قرآنی آیات در سال ۹۴ با ۱۰ موضوع خبر داد.

علی‌اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برگزاری جشنواره قرآنی آیات در سال 94، اظهار کرد: برنامه‌ریزی به منظور برگزاری این جشنواره در سال 94 انجام شده و برنامه معاونت قرآن و عترت در این حوزه برای استان‌ها تشریح شده است تا هر یک از استان‌ها، آمادگی لازم برای اجرای این برنامه در سال 94 را پیدا کنند.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: جشنواره قرآنی آیات را می‌توانیم در 32 استان برگزار کنیم. استان‌های مختلف برای برگزاری این جشنواره در سال 94 اعلام آمادگی کرده‌اند، اما تعداد رشته‌های این جشنواره در سال 94 کاهش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی آیات در سال 94 را می‌توانیم در 10 موضوع مختلف برگزار کنیم، عنوان کرد: البته برگزاری این جشنواره منوط به تأمین بودجه و اعتبارات لازم است که باید از جانب شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شود. اگر بودجه قرآنی سال 94 به موقع تخصیص پیدا نکند شاید نتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم.
امیرنیا ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در سال 94 تفویض اختیارات به دست استانها و موسسات قرآنی است تا تمرکززدایی برنامه‌های قرآنی را در تهران نداشته باشیم و به همین منظور برگزاری جشن رمضان در سال 94 و نمایشگاه‌های قرآن را نیز به استان‌ها اعلام کرده‌ایم تا استان‌ها از هم‌اکنون برنامه‌ریزی به منظور اجرای این برنامه‌ها را انجام دهند.
وی درباره برگزاری جشن رمضان در سال 93، عنوان کرد: سال 93 همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران، 12 استان کشور جشن رمضان برگزار کردند تا دستاوردهای قرآنی خود را به مردم معرفی کنند. برای سال 94 اکثر استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا جشن رمضان را همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران برگزار کنند که البته برگزاری این جشن‌های رمضان نیز منوط به اختصاص بودجه است.

captcha