همایشی به دور از عنوان بزرگش + عکس
کد خبر: 2920077
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
حاشیه‌های برگزاری همایش «علامه طباطبائی و قرآن»؛

همایشی به دور از عنوان بزرگش + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش «علامه طباطبائی و قرآن» بالاخره روز گذشته، بعد از مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با یک روز تأخیر و تغییر محل برپایی همایش، برگزار شد که حاشیه‌هایی هم داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش «علامه طباطبائی و قرآن» که بنابر اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه در دفترچه راهنمای متسابقین مقرر بود روز دهم اسفند در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شود، بالاخره روز گذشته، یازدهم اسفند ساعت 15 بعد از مراسم اختتامیه سی ‌و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با یک روز تأخیر و تغییر محل برپایی همایش، در آمفی‌تئاتر دانشکده کشاورزی برگزار شد که حاشیه‌هایی هم داشت.

از ابتدای برنامه‌ریزی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، برگزاری این همایش برعهده کمیته دانشگاهی این دوره از مسابقات به ریاست محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز گذاشته شد که جهاد دانشگاهی استان نیز در برگزاری آن همکاری داشت.

در جلساتی که مابین این دو نهاد دانشگاهی و مسئولان اداره اوقاف استان صورت گرفت، مقرر شد این همایش در تالار وحدت دانشگاه تبریز با ظرفیت 800 نفر و بنا به رسالت کمیته دانشگاهی و شأن علامه طباطبائی(ره) با حضور گسترده دانشجویان برگزار شود که در همین جلسات هم زمزمه‌های در گوشی از اجرایی نشدن این تصمیم به‌ علت اعلام دیرموقع به دانشگاه و فرصت کم اطلاع‌رسانی بین دانشگاهیان استان به گوش می‌رسید که البته در همان جلسات بر اهتمام جدی مسئولان با دعوت از اساتید دانشگاه‌های استان از طریق سامانه پیامکی و نصب بنرها و پوسترهایی در دانشکده‌های دانشگاه تبریز و دیگر دانشگاه‌های استان برای حضور حداکثری قشر فرهیخته در این همایش تأکید شد.

اما متأسفانه روز گذشته، این همایش که مزین به نام قرآن و یکی از علمای یگانه جهان تشیع بود، در آمفی‌تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز که از لحاظ قدمت ساخت و امکانات، یکی از کم‌بهره‌ترین سالن‌های جمعی دانشگاه تبریز به‌شمار می‌رود با ظرفیتی حدوداً 200 نفری برگزار شد و جالب‌تر اینکه به‌علت عدم اطلاع‌رسانی گسترده و مطلوب، عده اندکی از دانشجویان که همزمان با برگزاری همایش از آن اطلاع یافته بودند در آن حاضر شده و مابقی صندلی‌های سالن یا جایگاه مسئولان و عوامل اجرائی این مسابقات و همایش بود و یا خالی مانده بود.

از سویی حضور مداوم و خستگی‌ناپذیر قاری مصری «احمد شحات احمد السید» حتی در آخرین روز برگزاری مسابقات و بنا به اذعان مترجمش، با وجود کسالت این قاری مصری قابل توجه بود.

همچنین عدم حضور اصحاب رسانه و عدم پوشش خبری مناسب از دیگر جلوه‌های نامطلوب این همایش بود که به‌طور حتم تغییر در زمان و مکان برگزاری مراسم می‌توانست دلیلی براین امر باشد.

سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن طی ششم تا یازدهم اسفندماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی و با حضور بیش از 450 متسابق برگزار شد.

captcha