رزمایش الی بیت‌المقدس با رمز «محمد رسول‌الله» در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 2920210
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
۱۴ و ۱۵ اسفند؛

رزمایش الی بیت‌المقدس با رمز «محمد رسول‌الله» در اراک برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بسیج اراک از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس با رمز محمد رسول‌الله در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک امروز، 12 در نشست خبری که به منظور برگزاری سومین مرحله از سلسله رزمایش الی بیت‌المقدس در اراک صورت گرفت، ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: جوانان و نوجوانان به ویژه بانوان جوان باید ایشان را الگو و سرمشق خویش قرار داده و از مسیر اهل بیت(ع) خارج نشوند.

وی بابیان این مطلب که بسیج همواره به آموزه های دینی و مقدسات اسلامی پایبند بوده و هست، اضافه کرد: این نهاد انقلابی همواره درصدد است تا برنامه و طرح‌های خویش را در راستای تعالی اهداف و آرمان ها و ارزش های اسلام ناب محمدی و احکام مندرج در نظام مقدس جمهوری اسلام تدوین و برنامه‌ریزی کند.

رضایی در ادامه سخنان خویش از برگزاری سومین مرحله رزمایش الی بیت‌المقدس در سال جاری خبرداد و افزود: نیروی سازمان بسیج به منظور آموزش رزمی، خیابانی و موضوعات دفاعی فعالیت کرده و قصد دارد با اجرای برنامه‌های مفید فایده بسیجیان را از لحاظ رزمی تقویت کنند.

وی با یادآور شدن این مهم که رزمایش الی بیت‌‌المقدس در سال 93 در چندین دو مرحله برگزار شده است، به تشریح عملکرد رزمایش در دو مرحله قبل اشاره کرد و گفت: گردان های کوثر و بیت المقدس در رزمایشی که در ابتدای سال‌جاری برگزار شد حضور بهم رساندند و به محوریت آن که آموزش بسیجیان از جنبه‌های مختلف اعتقادی بود را تحقق بخشیدند.

این مقام مسئول، فاز دوم رزمایش الی بیت‌‌المقدس را در تابستان سال جاری با محوریت اجرای میدان تیر بیان کرد و افزود: در این رزمایش نیز شاهد حضور پررنگ جامعه بسیج در گردا‌ های کوثر و بیت‌المقدس بودیم و بسیجیان در این رزمایش با مباحثی که مطرح شد آشنا شدند.

وی همچنین علت برگزاری رزمایش مرحله سوم که در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود را ارتقای آمادگی دفاعی اعضای گردان های مذکور عنوان کرد و گفت: در این رزمایش توان جسمی اعضا مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه‌هایی برای بالا بردن قوای جسمانی در دستور کار قرار داده شده است.

رضایی رمز رزمایش الی بیت‌المقدس را «محمد رسول‌الله» دانست و گفت: بسیجیان با این اقدام به دشمنان کوردل ثابت می‌کنند که تحت هیچ شرایطی دست از حمایت رهبری و تبعیت از معظم له بر نمی دارند و با نثار جان خویش پیرو خط مشی ایشان هستند.

وی در بخش دیگر از سخنان خویش به مذاکرات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده تمامی برنامه‌های خویش را در راستای تحقق مطالبات رهبری و مردم پیش می برد و از تمامی قوای خویش در راستای تحقق منویات معظم له استفاده می کند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بابیان این نکته دشمن تحریم‌های اعمال شده را در راستای تضعیف روحیه دینی و اعتقادی مردم فهیم و ولایتمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می دهد، اظهارکرد: بدون شک فشار تحریم‌های انجام شده توسط دشمنان قسم خورده حاکی از ترس و واهمه آنان از اعتقادات راسخ مردم شهیدپرور ایران اسلامی دارد.

رضایی در ادامه رزمایش الی بیت‌المقدس را گامی برای پشتیبانی تیم مذاکره کننده خواند و اظهارکرد: سپاه با برگزاری رزمایش مذکور به تیم مذاکره کننده اثبات می‌کند که تنها نیست و این نهاد انقلابی در تمامی جوانب آنان را حمایت می کند.

وی بابیان این مطلب که رزمایش الی بیت‌المقدس با هدف آماده‌سازی بنیه جسمانی اعضای گردان بیت المقدس و کوثر در روزهای پنج شنبه و جمعه، 14 و 15 اسفند ماه در بخش‌های خواهران و برادران برگزار می‌شود.

رضایی اعلام کرد: اعضای گردان های ذکرشده در روز اول با حضور در کلاس‌های آموزشی با محوریت پدافند غیر عامل با تاکتیک های این مهم بیشتر آشنا خواهند شد و در روز دوم نیز در صبحگاه مشترک که با سخنرانی آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صورت م‌ پذیرد شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان، از حضور گردان عاشورا با محوریت اقشار مختلف حوزه‌های محلی، کارگری و فرهنگیان در روز دوم رزمایش الی بیت المقدس شرکت کرده و با حضور در نماز عبادی – سیاسی جمعه به حضور خود پایان می‌دهند؛ اما گردان های کوثر و بیت المقدس تا عصر روز جمعه در محل استقرار حضور دارند.

captcha