ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی موجب رویش‌ها و ریزش‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل است
کد خبر: 2926889
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
فرخ‌زاده:

ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی موجب رویش‌ها و ریزش‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری یادواره شهدای سادات فارس، گفت: سبک زندگی علوی و فاطمی و توجه و توسعه این راهبرد در کشور و در سطح منطقه، باعث رویش‌ها و ریزش‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده با اشاره به نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تضمین سلامت و امنیت جامعه، گفت: راه و روش زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس از بهترین نمونه‌های سبک زندگی اسلامی است.
وی ادامه داد: شیوه‌های الگوسازی و معرفی زندگی شهدا باید به روز باشد تا اثربخشی آن بر فضای جامعه به صورت فراگیر در تمام عرصه‌ها و زمان‌ها مستولی شود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از راهبردهای اصلی حوزه متبوعش عنوان و خاطرنشان کرد: مشارکت در برگزاری یادواره‌های شهدای محلات شیراز با سپاه فجر استان و برخی از نهادهای دیگر، از جمله اقدامات این معاونت بود که با محوریت مردم و ساکنین محلات در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای والامقام اجرا شد.
فرخ‌زاده با اشاره به راه اندازی دبیرخانه یادواره شهدای مناطق توسط مناطق شهرداری در سطح شهر شیراز در چند سال اخیر، اظهار کرد: علاوه بر این برنامه‌ها همکاری بسیار خوبی در برگزاری سایر یادواره‌ها با کنگره سرداران 14 هزار و 600 شهید استان فارس و مجموعه حفظ آثار داشته‌ایم.
وی، استفاده از هنرمندان در ثبت تصاویر و نقاشی‌های دیواری، ساخت المانهای شهدا و برگزاری یادواره‌ها را بخشی از اقدامات شهرداری شیراز در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا ذکر کرد و گفت: سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا، تلاش برای ایجاد فضای کار جهت فرزندان شهدا و جانبازان، نامگذاری معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهدا، مساعدت ویژه در برپایی یادواره‌های شهدای محلات شیراز شامل هفت تنان، گلشن، سنگ سیاه و ...، پیگیری امورات خانواده‌های شهدا و جانبازان و ... از دیگر فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در این زمینه است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ساخت تندیس و سردیس شهدا  را از دیگر اقدامات شهرداری در پاسداشت مقام شهدا ذکر کرد و گفت: مزین کردن خیابان‌های شیراز به عکس شهدا و نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها و پروژه‌های بزرگ شهر به نام شهدای والامقام همکاری پرتلاش و شبانه‌روزی در برگزاری کنگره بزرگ 14 هزار و 600 شهید استان فارس و برنامه‌های متعدد دیگر از دیگر اقدامات شاخص است.
فرخ‌زاده با تاکید بر مسئولیت تمام افراد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: لازم است در یادواره‌ها و مراسم‌های بزرگداشت شهدا، فضائل اخلاقی آنها به عنوان الگو به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی شود.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا تنها بخش کوچکی از ادای دین به آرمان‌های شهدا است، خواستار تدوین و برجسته‌سازی سیره شهدا توسط نهادهای متولی این امر شد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: برگزاری یادواره شهدا برای اقشار مختلف نوآوری در برگزاری اینگونه برنامه‌ها است و باعث اثرگذاری بیشتر آنها می‌شود و شهرداری در این حوزه سنگ تمام را در حد بضاعت خود گذاشته و خواهد گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای سادات فارس، گفت: سبک زندگی علوی و فاطمی و توجه و توسعه این راهبرد در کشور و در سطح منطقه، باعث رویش‌ها و ریزش‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل و به ویژه خاورمیانه و الگویی ناب برای جوانان است.
فرخ‌زاده ادامه داد: زندگی سادات نشات گرفته از زندگی فرزند پیامبر اسلام (ص) و الگوی بانوان جهان و شخصیت مورد تایید تمام ادیان و جهان اسلام، حضرت علی(ع) به عنوان محورهای عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی مبتنی بر اصول مذهبی، ظلم ستیزی، الگوهای رفتاری و ... است.
وی اظهار کرد: سبک زندگی علوی و فاطمی و توجه و توسعه این راهبرد در کشور و در سطح منطقه، باعث رویش‌ها و ریزش‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل و به ویژه خاورمیانه و الگویی ناب برای جوانان است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: از نمونه این شهدا می‌توان به شهید آیت‌الله دستغیب، شهید راه محراب و معلم اخلاق و اسوه عمل گرایی و ولایت‌مداری در بحرانی‌ترین شرایط انقلاب نام برد.
فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره‌ها، میراث فرهنگی معنوی در زندگی و سیره سادات را احیا کرده و یادآوری مجددی برای نقش موثر آنها در طول تاریخ به ویژه تاریخ شیعه و همچنین در تحولات قبل و بعد از انقلاب و دفاع مقدس و احترام به این قشر ارزشمند است.
وی با اشاره به مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری در برگزاری یادواره شهدای سادات استان فارس، گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در تامین بخشی از هزینه‌ها، تبلیغات محیطی، تامین ایاب و ذهاب، مساعدت در برگزاری پیش یادواره‌ها و برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و ... مشارکت فعالی در برگزاری این یادواره داشته است.

captcha