۸۰ درصد اقتصاد دولتی، عدد مناسبی برای اقتصاد مقاومتی نیست
کد خبر: 2934012
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با ایکنا:

۸۰ درصد اقتصاد دولتی، عدد مناسبی برای اقتصاد مقاومتی نیست

گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و چین اظهار کرد: اکنون ۸۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است و این عدد برای اقتصاد مقاومتی مناسب نیست.

اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و چین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تلاش‌های دولت در حمایت از بخش خصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دولت سعی کرده است به بخش خصوصی در این زمینه بها دهد ولی آنگونه که باید و شاید این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است و علت این امر این است که خود دولت بزرگ است.

سرمایه‌گذاری؛ بزرگ‎ترین چالش اقتصاد مقاومتی

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و چین ادامه داد: اولین کاری که دولت باید انجام دهد این است که خود را کوچک کند. اکنون 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است و این عدد، عدد مناسبی برای اقتصاد مقاومتی نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بزرگ‎ترین چالش اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بزرگ‎ترین چالشی که در اقتصاد مقاومتی با آن روبرو هستیم موضوع سرمایه‌گذاری است که باید موانع آن از میان برداشته شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

دولت شرکت‌های زیان‌ده را به بخش خصوصی واگذار کند

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و چین تأکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که لازم است صورت گیرد این است که دولت بتواند خود را از شرکت‌های بزرگ زیان‌ده خلاص کند و آنها را به بخش خصوصی واگذار کند و در اینصورت کارها آسان‌تر می‌شود.

عسگراولادی در پایان اظهار کرد: اکنون دولت سعی دارد که چنین رویه‌ای را در پیش گیرد و در مورد حمایت از بخش خصوصی هم سخنان زیادی از جانب دولت گفته می‌شود اما بیشترش در حد حرف است و تاکنون این موارد محقق نشده است و درباره اینکه چرا این موارد در حد حرف باقی مانده است؟ باید خود دولت پاسخ دهد.

مطالب مرتبط
captcha