برگزاری دوره دین‌شناسی در جوار حرم رضوی
کد خبر: 2953283
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

برگزاری دوره دین‌شناسی در جوار حرم رضوی

گروه اندیشه: کارگاه‌های نگرشی نو به دین، ویژه فرهیختگان سراسر کشور با طرح موضوعات حجاب، زیات و مهدویت در روزهای ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه در جوار حرم رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی نگرش نو به دین را ویژه فرهیختگان کشور اعلام کرد و گفت: این برنامه آموزشی از چهارشنبه، 27 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا روز شنبه، 15 فروردین‌ماه با عناوین حجاب، زیارت و مهدویت در محل سالن تخصصی کارگاه‌های نگرشی نو به دین در مسجد صدیقی‌های مشهد در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با تشریح موضوع حجاب و شش گام آن در این برنامه، حجاب رمز موفقیت، هویت زن، مدیریت احساس، تصمیم گیری شبکه ای، خطرها در مسیر و نیز تعالی و موفقیت را مراحل اول تا ششم این کلاس دین‌پژوهی عنوان کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تبیین عنوان زیارت و مراحل شش گانه آن ابراز کرد: زیارت نیروی خداجوی، تنظیم زندگی، مدیریت قلب، ولایت‌مداری، خطرها در مسیر و خدایی شدن شش گام دریافت مفهوم زیارت است.

وی، موضوعات مطروحه در این کارگاه‌ها را که طی شش مرحله عرضه می‌شود را معرفی کرد و گفت: موضوع مهدویت در شش مرحله با عناوین مهدویت کیمیای هستی، معنای زندگی، قلب امام، همراهی با امام، خطرها در مسیر و احساس ظهور مطرح می‌شود.

ویژگی‌ها و مشخصات کارگاه نگرشی نو به دین

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: این دوره آموزشی محصولی از یک سیستم فکری و رفتاری بوده و آثار و اهداف تعیین شده را دنبال می‌کند که بر اساس یک روند منطقی در شش حرکت و فعالیت موفق، برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین بیان کرد: ایجاد سؤال، تولید علم و مقایسه نظرات از جمله ویژگی‌های تشکیل کارگاه‌های نگرشی نو به دین است که بر این مطلب تأکید دارد خود مخاطب باید تولید علم کند نه اینکه فراگیران از تولید علم دیگران استفاده کنند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: علاقه‌مندان به این کارگاه دینی می‌توانند از طریق سایت سامانه ثبت نام گروه‌های زیارتی و نیز سایت اداره پاسخگویی، واحد کارگاه‌‌ها در این دوره آموزشی شرکت کنند.

captcha