افزایش درمانگاه‌های ایران در عتبات عالیات طی تعطیلات نوروز
کد خبر: 2957643
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
حیدری تشریح کرد:

افزایش درمانگاه‌های ایران در عتبات عالیات طی تعطیلات نوروز

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از افزایش درمانگا‌ه‌های ایران طی تعطیلات نوروز در عتبات عالیات خبر داد و اعلام کرد: این خدمات صرفاً به زائران ایرانی ارائه می‌شود.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: با توجه به استقبال و عنایت مردم ایران برای حضور در ایام نوروز در عتبات عالیات، طبیعتاً تعداد زائران ایرانی طی نوروز در عراق افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: البته این افزایش تعداد به هیچ وجه با افزایش تعداد زائران در مناسبت‌های مذهبی مانند اربعین، نیمه شعبان، تاسوعا، عاشورا و عرفه قابل مقایسه نیست و در مناسبت نوروز فقط تعداد فارسی زبانان در عتبات افزایش پیدا می‌کند.

حیدری افزود: بر همین اساس یک درمانگاه در کربلا و یک درمانگاه در نجف اشرف بر تعداد درمانگاه‌های ایران اضافه می‌شود و درمانگاه ما در کاظمین نیز فعال است؛ نیروهای پزشکی ما نیز از 12 اسفند در این درمانگاه‌ها مستقر هستند و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی از نیروهایی که مشکل اقامت در عتبات را دارند، 26 اسفند ماه به کشور باز می‌گردند و مابقی تا 18 فروردین ماه در عتبات عالیات باقی می‌مانند، گفت: یک تیم 40 نفره پزشکی در 24 اسفند ماه عازم عتبات شده و جایگزین افرادی خواهند شد که در تیم قبلی مشکل اقامت داشته‌اند.

حیدری اعلام کرد: 18 فروردین ماه زمان بازگشت گروه‌های پزشکی ما خواهد بود و گروه‌های پزشکی فقط به زائران ایرانی ارائه خدمت خواهند کرد، دارو نیز به اندازه کافی به عتبات عالیات ارسال شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

captcha