تشریح گزارش عملکرد مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت در سال ۹۳
کد خبر: 2965271
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

تشریح گزارش عملکرد مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت در سال ۹۳

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارش عملکرد مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت در سال ۹۳ اعلام و تشریح شد.

سیمین محرابی، مسئول روابط عمومی مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در دفتر مرکزی این مؤسسه که واقع در خیابان دماوند است، کلاس‌هایی از ابتدای سال 93 به صورت فعال و منظم برگزار شد به گونه‌ای که با اتمام هر ترم، ترم بعدی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه محوریت کلاس‌ها آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن است، اظهار کرد: چهار دوره حفظ ترتیبی ویژه بانوان از جمله حفظ‌های جزء اول، جزء 30 و حفظ سایر اجزاء طی سال 93 انجام گرفت که تا حدود حفظ جزء هشت قرآن کریم پیش‌ رفتند.

محرابی ادامه داد: همچنین دوره آموزش ترجمه و مفاهیم ویژه بانوان و آقایان برگزار شد و حتی این کلاس‌ها نیز جمعه‌ها، ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شد.

بخش پژوهشی مؤسسه وظیفه تأمین محتوای دوره‌ها را عهده‌دار است

وی با اشاره به اینکه بخش پژوهشی مؤسسه وظیفه تأمین محتوای دوره‌های مؤسسه چون کلاس ترجمه را برعهده دارد، اظهار کرد: آماده کردن منابع پژوهشی به‌روزرسانی و ویراستاری کردن منابع و ارتقا دادن آنها از جمله فعالیت‌های بخش پژوهشی مؤسسه است که از جمله برای کلاس‌های ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و همراه با مکالمه، تأمین محتوا می‌کنند.

مسئول روابط عمومی مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت تهران با تأکید بر اینکه پس از آموزش ترجمه مفاهیم قرآن به بخش ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و همراه با مکالمه بها داده شده است، ادامه داد: پس از آن به امر آموز ش تفسیر، تدبر در قرآن، روخوانی و روان‌خوانی، تفسیر، صرف و نحو و دوره تربیت مربی فنون کلاس‌داری در سال 93 برگزار شد.

محرابی اظهار کرد: همچنین دوره مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در سالی که گذشت برگزار شد که با استقبال علاقه‌مندان همراه بود، همچنین کلاسی که طی دو سال گذشته به مجموعه کلاس‌های این مؤسسه اضافه شد دوره آشنایی با طب اسلامی و سنتی بود که در دفتر مرکزی این مؤسسه واقع در  میدان امام حسین(ع)، خیابان دماوند، ایستگاه فرودگاه، خیابان رجبی، روبروی مسجد خاتم‌الاوصیا(عج) برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفته است.

برپایی کلاس امام‌شناسی به صورت موضوعی روزهای پنج‌شنبه

وی بیان کرد: همچنین پنج‌شنبه‌ بعد از ظهر نیز کلاس امام‌شناسی به صورت موضوعی همراه با دوره آموزش نهج‌البلاغه انجام می‌گرفت و حتی این دوره و کلاس‌های ترجمه و مفاهیم نیز در شعب دیگر مثل اهواز، بندرعباس، کرمانشاه، همدان، قم، اردبیل و ساری برگزار شد.

محرابی عنوان کرد: مراسم تجلیل از 200 مربی شعب این مؤسسه در سطح استان تهران همزمان با بزرگداشت مقام معلم، حضور در نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان، شرکت در نمایشگاهی که در شهریورماه سال 93 در میدان امام حسین(ع) از طریق شهرداری منطقه 7 برگزار شد، همچنین انجام تبلیغات در روز 22 بهمن در نمایشگاهی که در میدان انقلاب برپا بود از جمله برنامه‌های سال 93 است.

وی با اشاره به حضور این مؤسسه در نمایشگاهی در حاشیه همایش «ایده‌ها و مشاغل قرآنی»، اضافه کرد: دوره آموزش ترجمه و مفاهیم را برای 75 نفر در  شرکت عمرانی پردیس داشتیم.

مسئول روابط عمومی مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت تهران عنوان کرد: مهم‌ترین فعالیتی که امسال داشتیم این بود که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش شهر تهران داشتیم دوره‌هایی را برای دانشگاه و مدارس داشتیم که برای کل 22 منطقه تهران دوره آموزش ضمن خدمت روخوانی و روان‌خوانی حدود 28 ساعت ویژه معلمان برگزار شد.

captcha