رکوردشکنی خدمات پزشکی به زائران عتبات عالیات/ آخرین توصیه‌های پزشکی را بخوانید
کد خبر: 3009659
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
حیدری اعلام کرد:

رکوردشکنی خدمات پزشکی به زائران عتبات عالیات/ آخرین توصیه‌های پزشکی را بخوانید

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با اعلام این مطلب که بیشترین خدمات پزشکی طی اربعین گذشته به زائران عتبات عالیات ارائه شده است، گفت: هیچگونه بیماری واگیرداری در عتبات به ثبت نرسیده است.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح اقداماتی پرداخت که طی سال گذشته در حوزه پزشکی در عتبات عالیات صورت گرفته است و اظهار کرد: شاخص‌ترین اقدامات پزشکی صورت گرفته در سال گذشته مربوط به اربعین بود که بالاترین رکورد فعالیت پزشکی در این حوزه صورت رقم خورد.

وی ادامه داد: در سال 92 دو چادر بین کربلا و نجف مستقر بود اما در سال 93، هفت چادر در این مسیر برپا شد. در سال 92 حدود 60 نیرو به مراسم اربعین اعزام شده بودند اما در سال گذشته حدود 320 نیرو در اربعین اعزام شدند.

حیدری در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته برای اولین بار 24 آمبولانس بین مسیر نجف به کربلا به همراه چهار تیم سیار در کربلا و 60 نیروی متخصص و زبده در کربلا مستقر شدند و حدود 10 تن دارو برای استفاده در این مراسم ارسال شد و رکورد بسیار خوبی را در اربعین از جهت خدمت به زائران به جای گذاشتیم.

وی با اشاره به بررسی و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در اربعین، گفت: متوجه شدیم چادرهایی که نزدیک‌تر به نجف هستند باید از نظر دارویی با چادرهایی که نزدیک‌تر به کربلا هستند تفاوت داشته باشند چرا که هر چه قدر مردم به کربلا نزدیک‌ می‌‌شوند به دلیل پیاده روی میزان تاول پاها افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل باید تیم‌ها و داروها برای چنین مشکلاتی آماده باشند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی در پاسخ به این سؤال که مشکلات پزشکی زائران عتبات عالیات مشخص است، چه راهکاری برای آموزش پیشگیری برای مردم دارید؟ گفت: آموزش پیشگیری از بیماری در عتبات عالیات سال‌های قبل به صورت بروشور توسط شرکت شمسا در اختیار زائران قرار داده می‌شد، در درمانگاه‌های ایران در عتبات عالیات نیز به صورت شکل و تصویر این موارد آموزشی وجود دارد.

وی به زائران عتبات عالیات توصیه کرد: از مواد غذایی خارج از هتل‌ها استفاده نکنند، از آب آشامیدنی غیر از آب آشامیدنی داخل بطری استفاده نکنند، برنامه خود را طوری تنظیم کنند که خیلی خود را در معرض سرما و گرمای شدید قرار ندهند و با توجه به اینکه این سفر، سفر سنگینی است باید طوری برنامه‌ریزی کنند که در روزهای اول انرژی خود را از دست ندهند و تا پایان سفر انرژی داشته باشند.

حیدری در پایان عنوان کرد: هیچگونه بیماری واگیرداری در عتبات به ثبت نرسیده و هموطنان با خیال راحت می‌توانند این سفر را انجام دهند.

captcha