آموزش مهم‌ترین نیاز جامعه قرآنی استان قزوین در سال 94 است
کد خبر: 3042174
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

آموزش مهم‌ترین نیاز جامعه قرآنی استان قزوین در سال 94 است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برجسته استان قزوین مهم‌ترین نیاز جامعه قرآنی در سال 94 را آموزش‌های جدید قرآنی و احیای دانش قرآنی جامعه قرآنی دانست.

سعید علی‌اکبری، قاری برجسته استان قزوین در گفت‌‍‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد:  سال گذشته برای جامعه قرآنی استان قزوین دارای نقاطئ قوت و همجنین ضعف‌هایی بود که باید برای سال جدید بررسی و آسیب شناسی شود.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های سال گذشته عدم جذابیت مسابقات قرآنی بود، عنوان کرد: متأسفانه به راحتی می‌توان دید که بیشترین مخاطبین مسابقات ، متسابقین هستند و مردم حضور خوبی برای تماشا و استفاده از مسابقات قرآن در استان قزوین ندارند.

علی‌اکبری افزود: باید زمینه‌هایی فراهم شود تا حضور مردم و مخاطبین عام در مسابقات را شاهد باشیم ئ همین امر میتواند زمینه توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه را فراهم کند.

وی یکی از نیازهای سال 94 جامعه قرآنی را فعالیت در حوزه حفظ دانست و بیان کرد: یکی از نقاط ضعف قاریان ما در این است که هنوز به سمت حفظ حرکت نکرده‌اند.

این قاری روشندل استان قزوین با تأکید براینکه تلاوت از حفظ دارای اثرگذاری و زیبایی بیشتری در مخاطب خواهد بود، ادامه داد: باید قاریان به سمت حفظ قرآن سوق داده شوند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بودجه کم فعالیت‌های قرآنی در استان را یک ضعف دانست و بیان کرد: عدم برپایی نمایشگاه قرآن به واسطه عدم تزریق بودجه کافی یک ضعف برای تمامی استان است که امیدواریم در سال آینده این مشکل رفع شود.

علی‌اکبری برپایی نمایشگاه قرآن را نیاز استان دانست و گفت: باید غرفه‌هایی در نمایشگاه قرآن راه‌اندازی شود که بتواند زمینه آشنایی مخاطب عام را با فعالیت‌های قرآنی و همچنین برنامه‌های آن فراهم کند.

وی در پایان یادآور شد: یکی از نیازهای اصلی جامعه قرآنی در سال 94 فعالیت در حوزه آموزش قرآن و همچنین به روز کردن دانش قرآنی است که امیدواریم با کمک دستگاه‌های قرآنی در استان قزوین محقق شود.

captcha