یادواره سردار شهید «املاکی» در لنگرود برگزار می‌شود
کد خبر: 3050347
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
عصر فردا؛

یادواره سردار شهید «املاکی» در لنگرود برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول ستاد برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی از برگزاری بیست‌وهفتمین سالگرد شهادت این سردار همیشه قهرمان خبر داد و گفت: ساعت ۱۶ فردا، ۹ فروردین همزمان با سالروز شهادت سردار املاکی در مسجد جامع لنگرود برگزار می‌شود.

سردار مصطفی‌پور، مسئول ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: سردار شهید حسین املاکی از فرماندهان موفق و توانمند دفاع مقدس بود که نقش موثری در پیروزی‌های رزمندگان در عملیات مختلف داشت.

وی با اشاره به اینکه گیلان، یادگاران توانمندی در دوران دفاع مقدس داشته که شهید املاکی یکی از این یادگاران است، افزود: با وجود چنین کسانی در استان وظیفه ما در قبال آنان دوچندان می‌شود و با بیان ویژگی این بزرگان، خصوصیات آنان را به نسل جوان منتقل کنیم و در واقع شهید املاکی را باید به عنوان یک الگو در جهان برای همه نسل‌ها معرفی کرد.

مصطفی‌پور با بیان اینکه ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی برنامه‌هایی با حضور مردم و مسئولان از ششم تا نهم فروردین سال 94 در دست برگزاری دارد، گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در تیپ میرزا کوچک، برپایی نمایشگاه عکس شهید املاکی در حاشیه مراسم اصلی، برگزاری مسابقه انشاءنویسی بین دانش‌آموزان با موضوع شهید املاکی، ختم قرآن در مدارس شهرستان لنگرود، انتشار کتاب سماع سرخ و توزیع 100 جلد آن بین دانش‌آموزان، توزیع 2000 جلد دفترچه مزین به عکس و نام شهید املاکی بین دانش‌آموزان، برگزاری همایش واکاری نقش لشکر قدس گیلان در عملیات والفجر 10، برپایی جلسه روحانیون به میزبانی امام جمعه لنگرود، برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان و برگزاری زیارت عاشورا در زادگاه سردار شهید واقع در کولاک محله لنگرود از جمله این برنامه‌هاست.

مسئول ستاد بزرگداشت یادواره سردار شهید حسین املاکی همچنین تولید سرود و نماهنگ ویژه شهید املاکی و پخش آن از صدا و سیمای گیلان، تهیه پوستر و بنر در اندازه‌های مختلف برای توزیع در شهرستان‌های استان، ارسال دعوت‌نامه برای شرکت ادارات در این یادواره، برگزاری مسابقات ورزشی لوتکارانی، تکواندو، پینگ‌پونگ، فوتسال، والیبال و دومیدانی را از دیگر برنامه‌های این ستاد ذکر کرد و ادامه داد: حوزه شهید و شهادت سد استواری در مقابل دشمن است.

وی با بیان اینکه خط سرخ شهادت خط محمد و آل محمد(ص) است، تصریح کرد: شهادت هنر مردان خداست که شهید املاکی یکی از این هنرمندان است، لذا این شهید والامقام را بایستی به عنوان یک الگو در جهان برای همه نسل‌ها معرفی کرد، چراکه اگر خواهان پیشرفت کشور هستیم باید الگوی دفاع مقدس در جامعه ترویج شود.

مصطفی‌پور با اشاره به برگزاری بیست‌وهفتمین سالگرد شهادت سردار همیشه قهرمان حسین املاکی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: ساعت 16 عصر فردا، نهم فروردین‌ماه همزمان با سالروز شهادت سردار املاکی مراسم مذکور در مسجد جامع لنگرود برگزار می‌شود و رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه این مراسم است.

به گزارش ایکنا، سردار شهید حسین املاکی در روستای کولاک محله لنگرود متولد شد. وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در عملیات متعددی همچون والفجر1، والفجر4، والفجر6، والفجر8 و والفجر 9 حضور داشت که آن موفقیت‌ها مرهون شجاعت، خلاقیت، توانمندی و خدمات ایشان است.

وی در دوران دفاع مقدس دو بار مجروح شد که پس از بهبود نسبی دوباره به سمت جبهه‌های جنگ شتافت و به رزم ادامه داد تا این که در عملیات والفجر10 در حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی(بمباران شیمیایی) با وجود این که میدانست اگر ماسک صورت خود را در بیاورد دوام نخواهد آورد ماسکش را در آورد و به صورت بسیجی دیگری از نیروها و همرزمانش بست و به این ترتیب به درجه رفیع شهادت نائل شد.

captcha