قم ظرفیت‌های خوبی در جذب گردشگر دارد
کد خبر: 3051355
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

قم ظرفیت‌های خوبی در جذب گردشگر دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان قم پتانسیل های خوبی در جذب گردشگر دارد که تا به حال مغفول مانده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری کشور در راستای بازدید از اماکن گردشگری و خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی استان قم از فاز نخست دهکده گردشگری زیتون قم بازدید کرد.

سید محمد خلدی نصب در این بازدید با بیان اینکه امروزه جذب توریست و گردشگر به عنوان یک صنعت پردرآمد در جهان مطرح شده است، اظهار کرد: ایران پتانسیل های بسیار زیادی برای جذب گردشگر دارد و ما باید برنامه ریزی مناسبی برای بهره وری لازم از این صنعت پرسود داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری در بخش گردشگری، تصریح کرد: دهکده های گردشگری چون زیتون ثابت کرده اند که اگر حمایت از بخش خصوصی صورت گیرد می تواند تحول عظیمی در بخش گردشگری در کشور ایجاد شود.

وی افزود: وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران هر ساله میلیون ها زائر را به سمت خود جذب می کند که با اندکی سرمایه گذاری در بخش گردشگری و احداث محیط های آرام بخش و جذاب می توان ماندگاری این مسافران در استان را افزایش داد و به رونق اقتصادی قم کمک بسیار زیادی کرد.

مدیر دهکده گردشگری زیتون نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این دهکده در مساحتی بالغ بر 82 هکتار احداث خواهد شد، اظهار کرد: در فاز نخست آن که در مدت 64 روز احداث شده است بالغ بر 70 هزار متر محوطه سازی و بیش از 18 هزار متر بنا احداث شده است که یکگ رکورد کم نظیر در خاورمیانه بشمار می رود.

حامد حجازی ادامه داد: در فاز نخست این مجموعه پارک کروکودیل، شهرکباب، گلخانه توریستی، رستوران سنتی، شهربازی سرپوشیده، سالن نمایش و بیش از 123 واحد تجاری افتتاح شده است که هرکدام از این بخش ها دارای ویژگی های منحصر بفردی است.

لازم به ذکر است دهکده گردشگری زیتون  قم در کیلومتر 15 اتوبان قم – تهران واقع شده است.

captcha