بازدید بیش از 10 هزار نفر از گردشگر از بقاع متبرکه بیجار
کد خبر: 3060596
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

بازدید بیش از 10 هزار نفر از گردشگر از بقاع متبرکه بیجار

گروه اجتماعی: مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از بازدید بیش از 10 هزار نفر گردشگران و مهمان نوروزی از بقاع متبرکه بیجار در پایان دور اول سفرهای نوروزی خبر داد.

بهمن آقاخانی،  مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: تا کنون بیش از 10 هزار نفر از بقاع متبرکه و امامزاده ای بیجار بازدید کردند.
وی با بیان اینکه در شهرستان بیجار 13 بقعه و اماکن متبرکه وجود دارد گفت: این امامزاده ها در ایام نوروز پذیرای زائران ، گردشگران و مهمانان نوروزی بوده است.
مدیر اوقاف و امور خیریه بیجار با تأکید بر اینکه امامزاده‌های شاخص بیشترین جذب گردشگران را داشته‌اند، بیان کرد:امامزادگان عبدالله،اسماعیل و محمد در شهر پیرتاج از جمله بقاع متبرکه شاخص این شهرستان است که بیشترین آمار زائران را داشته است.
وی از اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های شهرستان بیجار در ایام نوروز امسال خبر داد و عنوان کرد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف و همچنین استقبال مردم از امامزاده‌ها در تمامی ایام سال بویژه ایام نوروز، امسال طرح آرامش بهاری و طرح سوگواره یاس نبوی در امامزاده و بقاع متبرکه به اجرا در آمد.
وی در ادامه  اعلام کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی زائرین و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری برای کودکان و خرسالان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در بقاع متبرکه بیجار بوده است.
مدیر اوقاف و امور خیریه بیجار با تأکید بر اینکه ایام تعطیلات نوروز فرصتی مناسب جهت تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به شمار می‌رود، یادآور شد: در جهت ارج نهادن و تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه این طرح آرامش بهاری در شهرستان اجرا شده است.

captcha