روز زن است اما می‌خواهم از یک مرد بگویم
کد خبر: 3112975
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

روز زن است اما می‌خواهم از یک مرد بگویم

گروه اندیشه: روز زن است اما می‌خواهم از یک مرد بگویم. از مردی که زن بودن و مادری را با قرآن قیاس کرد و گفت: زنان انسان‌ساز هستند، همان‌طور که قرآن انسان‌ساز است.

امروز همه به شادی روزی که خداوند به رسولش کوثر بخشید و فاطمه(س) را به جهان عرضه کرد از زنان موفقی می‌گویند که نه سنت‌های غلط و نه بی‌بندوباری‌های دنیای مادی نتوانست پای حرکت آنها را به سمت خلق زیبایی ببندد.

از زنانی که سیاستمدار شدند و در بزرگترین جایگاه تصمیم‌گیری کشور ورود پیدا کردند، از بانوانی که که علم دین آموختند و تا بالاترین مدارج حوزه را گذراندند و خیلی اوقات کوی سبقت را نیز از مردن ربودند. از دختران نجیبی که در پزشکی، مهندسی، حقوق و...تحصیل می‌کنند تا سرنوشت کشورشان را در آینده بسازند و از زنانی که علی‌رغم اینکه موقعیتش را داشتند تصمیم گرفتند خانه‌داری کنند تا راحتر بتوانند فضای گرمی را برای عزیزانشان فراهم کنند.

اما در این روز می‌خواهم از یک مرد بگویم از مردی که زن را با قرآن این کتب شریف و مقدس قیاس کرد و گفت: «زنان انسان‌ساز هستند، همان‌طور که قرآن انسان‌ساز است و اگر زن انسان‌ساز از ملت گرفته شود، ملت به شکست و انحطاط دچار می‌شود. اگر زن نفهمد جایگاه و رسالتش چیست، آن جامعه منحط می‌شود».

همان مردی که فریاد کشید چرا به اسم آزادی و به نام اینکه می‌خواهد به زن مقام بدهند او را از داشته‌های انسانی‌اش دور کردند چرا زن را مثل یک عروسک درست کردند؛ در صورتی که زن انسان است؛ آن هم یک انسان بزرگ. زن مربی جامعه است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است.

آری اگر امروزه زن ایرانی در فضایی عفیفانه و به‌دور از اینکه حرمت او با تکیه بیش از حد بر جنسیتش شکسته شود می‌تواند هر شغلی که متناسب با روحیات اوست را انتخاب کند، می‌تواند با نجابت نماینده مجلس، معاون رئیس جمهور و یا حتی وزیر شود از برکت فریادهایی است که او علیه این به ظاهر آزادی‌های غربی زد.

البته او نه تنها علیه ملعبه شدن زن در بازی هوسبازان موضع گرفت بلکه نگذاشت تحجرگرایی و برداشت‌های غلط از دین مانع حضور زنانی شود که دوست داشتند با دست‌های خود سرزمینشان را بسازند.

آری او با این تحجرها هم مخالفت می‌کرد و فرمود: «امور سیاسى مخصوص یک طبقه نیست، همان طورى که علم مخصوص یک طبقه نیست. همان‌طورى که مردها باید در امور سیاسى دخالت کنند و جامعه خودشان را حفظ کنند، زنها هم باید دخالت کنند و جامعه را حفظ کنند. زنها هم باید در فعالیت‌هاى اجتماعى و سیاسى همدوش مردها باشند، البته با حفظ آن چیزى که اسلام فرموده است، که بحمد اللَّه امروز در ایران جارى است».

و یا در وصیت‌نامه خویش اینگونه به زنان سرزمین خویش افتخار کرد: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر، و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن‌کریم فعالیت دارند؛ از محرومیت‌هایی که توطئه دشمنان و ناآشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی‌اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نموده‌اند».

امروز روز زن است اما باید از مردی گفت که که خیلی از داشته‌های زنان ایرانی مدیون راهنمایی‌ها و فریادهای به حق اوست. همان امام روح الله خمینی که امروز 20 جمادی الثانی همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) روز تولد پر برکت او نیز هست و باید تبریک گفت به ملتی که رهبری با چنین اندیشه روشنی دارند.

حکیمه بهمن‌زاده/ خراسان جنوبی

captcha