رفع بسیاری از نیازمندی‌ها با سنت وقف عملی می‌شود
کد خبر: 3133096
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

رفع بسیاری از نیازمندی‌ها با سنت وقف عملی می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست اداره اوقاف خضری‌ دشت بیاض گفت: رفع بسیاری از نیازمندی‌های مستمندان و گشوده شدن بسیاری از گره‌های اقتصادی با سنت وقف عملی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف استان، علی حیدری، سرپرست اداره اوقاف خضری دشت بیاض گفت: فرهنگ وقف در قرآن و روایات اهل بیت(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد به‌گونه‌ای که در سیره عملی اولیاء خدا آن را مشاهده می‌کنیم.



وی بیان کرد: فقر از موانع عمده پیشرفت و سعادت انسان و به فعلیت رسیدن استعدادهای خدادادی است، وقف به‌عنوان یکی از عوامل مهم فقرزدایی، اهمیت دو چندانی می‌یابد و بی‌دلیل نیست که نخستین انگیزه واقفان در جامعه اسلامی، از میان برداشتن فقر و محرومیت از زندگی مسلمانان بوده است.



سرپرست اداره اوقاف خضری دشت بیاض ادامه داد: وقف از نظر قرآن‌کریم به‌عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مسلمانان است گرچه این پدیده در همه ادیان و مذاهب و گرایش‌های انسانی وجود دارد و تاریخ نشان می‌دهد که انسان از دیر باز در ذهن خود سودای جاودانه بودن را دارد.



حیدری با بیان اینکه وقف عملی صالح و باقی و مصداق روشن تعاون از نوع اسلامی و انسانی محسوب می‌شود، افزود: پرونده افراد بشر معمولاً پس از مرگ آنان بسته و مختومه می‌شود اما پرونده واقفان مؤمن همیشه باز است و از ثواب وقف تا روز قیامت برخوردار خواهند شد، وقف اموال در راه خدا به دلیل استمرار آثار خیر آن برای جامعه قطعاً درهای بهشت را به سوی انسان می‌گشاید.



وی با بیان اینکه وقف فضیلت‌های بی‌شمار دارد، عنوان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرده‌اند امروزه باید فرهنگ وقف را به یک امر نهادینه شده تبدیل کنیم و در این راه از ابزارهای مدیریت صحیح بر موقوفات، اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی‌بخشی به جامعه پیرامون برکات وقف استفاده کنیم.



سرپرست اداره اوقاف خضری دشت بیاض ادامه داد: رفع بسیاری از نیازمندی‌های مستمندان و گشوده شدن بسیاری از گره‌های اقتصادی با سنت وقف عملی می‌شود.



حیدری، رئیس اوقاف خضری دشت بیاض با بیان اینکه وقف فقط مختص به دین مبین اسلام نیست بلکه در تمامی ادیان آسمانی نیز وجود دارد اما در اسلام این موضوع به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رسیده است، یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را التیام بخشد.

captcha