مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی ۱۹ خردادماه آغاز می‌شود/ حاجی‌حسنی کارگر؛ نماینده ایران
کد خبر: 3147077
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی ۱۹ خردادماه آغاز می‌شود/ حاجی‌حسنی کارگر؛ نماینده ایران

گروه بین‌الملل: پنجاه‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی درحالی از تاریخ ۱۹ خردادماه آغاز به‌کار خواهد کرد که «محسن حاجی‌حسنی کارگر»، تنها نماینده کشورمان در رشته قرائت این دوره رقابت‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری Bernama، سازمان توسعه اسلامی مالزی با اعلام برگزاری پنجاه‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور در تاریخ ۱۹ خرداد اظهار کرد: شهر کوالالامپور امسال برای اولین‌بار مسابقات سراسری قرآن را که ۳۱ فروردین‌ماه آغاز می‌شود، میزبانی می‌کند.

در پنجاه‌و‌هشتمین دوره مسابقات کشوری که تا 5 اردیبهشت ادامه خواهد یافت، قاریان قرآن از سراسر مالزی از ساعت 8:30 تا 11 شب به وقت محلی به رقابت می‌پردازند.

به گفته عثمان مصطفی، دبیرکل سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم)، این مسابقات به‌صورت سالیانه از سوی دولت با هدف نهادینه کردن فرهنگ قرائت قرآن و شناخت بهتر آموزه‌های قرآن کریم برگزار می‌شود.

عثمان مصطفی از برگزاری جشنواره شریعت اسلامی در حاشیه این مسابقات خبر داد و گفت: این جشنواره شامل برگزاری 80 نمایشگاه و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف خواهد بود.

مسابقات سراسری قرآن مالزی روز 31 فروردین با حضور «محی‌الدین یاسین»، معاون نخست‌وزیر مالزی افتتاح می‌شود و با حضور «نجیب تون رزاق»، نخست‌وزیر این کشور در مراسم اختتامیه پایان خواهد یافت.

مسابقات امسال مالزی با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار خواهد شد.

عثمان مصطفی گفت: این مسابقات از طریق تلویزیون اینترنتی سازمان توسعه اسلامی مالزی به آدرس www.jakim.tv به‌صورت مستقیم قابل پیگیری است.

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی خردادماه برگزار می‌شود

برگزیدگان این مسابقات که در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود، نمایندگان مالزی در پنجاه‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی خواهند بود که 19 تا 24 خرداد در مرکز تجارت جهانی پوترا در کوالالامپور برگزار خواهد شد.

این مسابقات سال گذشته برای نخستین‌بار شامل رشته حفظ قرآن نیز بود که با حضور 30 حافظ از 27 کشور جهان برگزار شد.

«محسن حاجی‌حسنی کارگر»، نماینده ایران در این رقابت‌ها

 محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری برجسته کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: در پی کسب مقام دوم مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه کشور در سال 93 به عنوان نماینده ایران در رشته قرائت تحقیق به پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که خردادماه 94 برگزار می‌شود، راه یافتم.

وی با بیان اینکه مسابقات مالزی از پرسابقه‌ترین مسابقات قرآنی جهان به شمار‌ می‌رود، عنوان کرد: قاریان و حافظان بیش از 60 کشور جهان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

حاجی‌حسنی‌کارگر با اشاره به رشته‌های این مسابقات اظهار کرد: در مسابقات مالزی متسابقان آقا و بانو در رشته‌های قرائت و حفظ  با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که تنها نماینده ایران در این مسابقات خواهم بود.

وی از آمادگی خود برای شرکت در این مسابقات خبر داد و گفت: قاریان ایرانی در این مسابقات بهترین هستند و رقیب ندارند ولی به دلیل مسائل سیاسی طی چند سال اخیر قاریان ایرانی به حق واقعی خود نمی‌رسند.

این قاری برجسته کشور از همراهی برادرش مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، استاد و قاری بین‌المللی در این سفر به عنوان استاد راهنما خبر داد.

یادآور می‌شود، محسن حاجی‌حسنی‌کارگر تاکنون در رشته قرائت رتبه نخست مسابقات قرآن اوقاف کشور در سال 81 و رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال 93 را به دست آورده است، همچنین وی در سال 81 به عنوان نماینده افتخاری ایران به کشور عربستان سفرکرده است.

captcha