۲۳ خرداد؛ آغاز طرح «۱۴۴۹، قرآن، کتاب زندگی»
کد خبر: 3147111
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

۲۳ خرداد؛ آغاز طرح «۱۴۴۹، قرآن، کتاب زندگی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح «۱۴۴۹، قرآن، کتاب زندگی» از ۲۳ خردادماه تا ۱۹ شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

احمد لیایی، دبیر اجرایی طرح «1449، قرآن، کتاب زندگی» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری هفت جلسه شورای سیاست‌گذاری این طرح با حضور مسئولان دستگاه‌های مشارکت‌کننده گفت: طی جلساتی که تاکنون به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح برگزار شده است مقرر شد طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی از 23 خردادماه آغاز و تا 19 شهریورماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به مشارکت خوب دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی با طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی گفت: امسال به این دلیل که مشارکت‌کنندگان طرح نسبت به سال‌های گذشته زیاد شده‌اند و همکاری بین دستگاه‌های قرآنی برای اجرای این طرح نیز نزدیک‌تر شده است پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح نیز افزایش چشم‌گیری نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشد.
لیایی یادآور شد: سال‌های گذشته، نهادهای قرآنی این طرح را فقط متعلق به شبکه قرآن سیما می‌دانستند اما در طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی جلسات سیاست‌گذاری را به ترتیب در شبکه قرآن سیما، سازمان اوقاف، وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش، سازمان دارالقرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و... برگزار کرده‌ایم و هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دستگاه‌های مشارکت‌کننده، این طرح را از آن خود می‌دانند.
وی ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای قرآنی طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی را به عنوان یک طرح همه‌گیر پذیرفته‌اند و نتیجه جلساتی که تاکنون برای برنامه‌ریزی این طرح برگزار شده سبب شده است تا این جلسه، جلسه هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها تلقی شود.
دبیر اجرایی طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی افزود: جلسات برنامه‌ریزی این طرح تا جایی موجب همگرایی دستگاه‌های قرآنی شده که مسئولان دستگاه‌ها در این جلسات حتی مطالبی را درباره طرح‌های ملی خود بیان کرده و از سایر دستگاه‌ها نیز کمک می‌خواهند. حداقل نتیجه‌ای که طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی تاکنون داشته است همگرایی بین دستگاه‌های قرآنی بوده است.

captcha