موزه ملی ایران میزبان آثار باستانی و هنری مرتبط با نماز می‌شود
کد خبر: 3157574
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
۲۷ رجب تا ۱۵ شعبان؛

موزه ملی ایران میزبان آثار باستانی و هنری مرتبط با نماز می‌شود

گروه جامعه: دبیر ستاد اقامه نماز سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: زمان برگزاری اولین نمایشگاه نماز در آیینه میراث فرهنگی ۲۷ رجب تا ۱۵ شعبان و مکان آن در موزه ملی ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمان عبداللهیان، دبیر ستاد اقامه نماز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص جشنواره نماز در آیینه میراث فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: جلسات شورای راهبردی این همایش هر هفته به صورت منظم برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی 60 شیء مربوط به نماز از موزه ها و کاخ موزه های کشور در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود؛ آثار تجسمی نماز در حوزه صنایع دستی نیز شناسایی شده و از استان های مختلف این آثار به محل نمایشگاه ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبداللهیان از وجود سجاده های مختلف در قرون متمادی نیز سخن گفت و عنوان کرد: این آثار جمع آوری شده و از شخصیت های حقیقی که آثاری در حوزه نماز در اختیار دارند نیز دعوت شد که آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش در آورند.

اضافه شدن 2 بخش به نمایشگاه نماز در آیینه میراث فرهنگی

وی از اضافه شدن دو بخش به نمایشگاه نماز در آیینه میراث فرهنگی نیز خبر داد و گفت: بخش کودک و نوجوان با هدف ترغیب این گروه سنی به امر نماز به این نمایشگاه اضافه می شود که برنامه هایی از قبیل قصه گویی، آموزش قرائت نماز، آموزش وضو، کارگاه های کاربردی نماز، ایستگاه نقاشی مربوط با نماز، المان ها و پوسترهای نماز و ... را شامل می شود و از بخش فعال برای این گروه سنی خواهد بود.

دبیر ستاد اقامه نماز سازمان میراث فرهنگی از اضافه شدن بخش ویژه آثار هنری بانوان مرتبط با نماز نیز سخن گفت و عنوان کرد: حدود 150 عنوان پایان نامه مربوط به نماز نیز شناسایی شده که ممکن است همه این پایان نامه ها مربوط به میراث فرهنگی نباشد اما میهمان ما در این نمایشگاه خواهند بود.

وی 15 اردیبهشت ماه را آخرین مهلت ارسال آثار به این نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: زمان قطعی برگزاری نمایشگاه از 27 رجب (26 اردیبهشت) همزمان با مبعث پیامبر(ص) تا 15 شعبان در موزه ملی ایران (خیابان 30 تیر) تعیین شده است.

captcha