ایران اجازه هیچ‌گونه نظارت بیگانگان را در امور نظامی خود نخواهد داد
کد خبر: 3162664
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
آیت‌الله مجتهد شبستری:

ایران اجازه هیچ‌گونه نظارت بیگانگان را در امور نظامی خود نخواهد داد

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سران غربی درطی مذاکرات هسته‌ای یکی از شروط توافق و لغو تحریم‌ها را نظارت برمراکز موشکی و دفاعی ایران عنوان کرده‌اند، افزود: دول غربی بدانند که رهبر، دولت و ملت ایران اجازه هیچ‌گونه نظارت و دخالت بیگانگان را در امور نظامی خود نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز، 28 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به رعب و هراس سعودی‌ها ازانتشار بیداری اسلامی که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی و آمریکای جنایتکار برای جلوگیری از این جریان حق، فرقه‌های تروریستی داعش، القاعده و النصره و... را در منطقه تجهیز و به جان مسلمانان بی‌گناه انداخته است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی در دنیاست، اظهار کرد: این دولت سالانه ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات نظامی از آمریکا و غرب خریداری می‌کند و به آزار و اذیت مسلمانان می‌پردازد.

وی با تأکید بر جنایتکار بودن وهابی‌های سعودی افزود: همه مسلمانان به ریشه وهابی‌ها پی برده و می‌دانند آنها گروهی هستند که به وسیله انگلیسی‌ها ریشه دوانیده و به وسیله آمریکا حمایت می‌شوند؛ اما بدانند که یمنی‌ها نیز تجارب فراوان در عرصه جنگ با سعودی‌ها دارند و طبق فرموده رهبری به زودی بینی آل سعود را به خاک خواهند مالید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه فرودگاه جده گفت: این حادثه بسیار شرم‌آور حیثیت ملت ایران را خدشه‌دار کرد و دولت سعودی باید منتظر عواقب تعلل در رسیدگی به حادثه جده باشد.

وی ادامه داد: در پی این حادثه وزارت خارجه عربستان مدعی شد که عاملان این امر را زندانی کرده اما همه این حرف‌‎ها دروغ محض است و عملا هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفت و دولت ایران مجبور به تعلیق سفرعمره شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سران غربی درطی مذاکرات هسته‌ای یکی از شروط توافق و لغو تحریم‌ها را نظارت برمراکز موشکی و دفاعی ایران عنوان کرده‌اند، افزود: دول غربی بدانند که  رهبر، دولت و ملت ایران اجازه هیچ‌گونه نظارت و دخالت بیگانگان را در امور نظامی خود نخواهند داد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به 29 فروردین ماه روز ارتش و همچنین دوم اردیبهشت ماه روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای مسلح ما باید با حفظ اتحاد خود مقابل تهدیدهای دشمنان ایران را پرقدرت نشان دهند چرا که اتحاد نظامی عاملی بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان است و به آنان اجازه تجاوز به کشور را نمی‌دهد.

captcha