اولویت احداث «پژوهشکده میان‌رشته‌ای قرآن» در برنامه پنجم جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3167151
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
طیبی عنوان کرد:

اولویت احداث «پژوهشکده میان‌رشته‌ای قرآن» در برنامه پنجم جهاد دانشگاهی

گروه جامعه: رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برای سال ۹۴ عنوان کرد: توسعه پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن اولویتی است که امیدواریم در برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی بتوانیم با احداث یک پژوهشکده آن را محقق کنیم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌هایی که جهاد دانشگاهی برای سال 94 در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار است انجام دهد، گفت: مهمترین حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مد نظر جهاد دانشگاهی بحث الگوی تربیت دانشجوی شایسته نظام آموزش عالی است که برای آن هفت ویژگی تعریف شده است.

هفت نقش دانشجویان براساس تعالیم نورانی قرآن

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های دانشجوی شایسته نظام آموزش عالی افزود: در این الگوها، براساس تعالیم نورانی قرآن کریم و روایات معتبر، برای یک دانش‌آموختۀ دانشگاه، هفت نقش اصلی مطرح شده است و همۀ این هفت نقش، با محوریت بندۀ مؤمن خدا تعریف می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌های نظام آموزش عالی فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید داری این هفت ویژگی(از جمله نقش عبادی، فردی، خانوادگی، وظایف اجتماعی، شغلی، شهروندی و...) باشند. برنامه‌ریزی ما برای این برنامه هم در سطح کل کشوراست.

تمامی واحد‌های جهاد دانشگاهی متولی هفت شهر شایستگی هستند

طیبی با بیان اینکه تمامی واحد‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور متولی برگزاری طرح هفت شهر شایستگی هستند، گفت: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نقش مهمی را در اجرای بخش‌هایی از این موضوعات عهده‌دار هستند که در سراسر کشور آنها را اجرا خواهند کرد.‌

وی در ادامه گفت: تلاش جهاد دانشگاهی این است که این اهداف به بهترین شکل اجرا شوند که در نهایت بتواند نفوذ مناسب را در تربیت دانشجو داشته باشد. بخش اعظمی از این فعالیت‌ها هم مرتبط با قرآن است.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: امیدواریم تا انتهای برنامه توسعه جهاد دانشگاهی بتوانیم بگویم، در حوزه فرهنگی کشور و تربیت فارغ التحصیلان ممتاز این حوزه، قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم.

توسعه پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن

طیبی در ادامه با اشاره به مهمترین فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برای سال 94 عنوان کرد: فعالیت مهم دیگر این حوزه که در حال انجام آن هستیم، بحث توسعه پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در قرآن است. امیدواریم در برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی پژوهشکده میان‌رشته‌ای قرآن را تشکیل دهیم.

وی افزود: با احداث این پژوهشکده امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های خوبی را در زمینه پژوهش‌های بین رشته‌ای قرآن داشته باشیم و با حل مشکلاتی که در زمینه روش تشکیل این پژوهشکده است، بتوانیم قدم‌های خوبی را در این حوزه برداریم.

captcha